سایپا 40 میلیون تومان قیمت ساینا S را در طول یک ماه گران کرد

اقتصاد ۱۰۰- شرکت خودروسازی سایپا، قیمت یکی از محصولات خود را کمتر از یک ماه بیش از 40 میلیون تومان بالا برد!

سایپا 40 میلیون تومان قیمت ساینا S را در طول یک ماه گران کرد

 در جدیدترین اعلام قیمت محصولات کارخانه ای ویژه مهر ماه از سوی شرکت خودروسازی سایپا ، این شرکت قیمت ساینا S تیپ DA را یک شبه 37 میلیون تومان بالا برد و از 254 میلیون تومان به 291/650 میلیون تومان رساند و هم اکنون قیمت این خودرو در بازار بیش از 350 میلیون تومان است.

گفتنی است سایپا کمتر از یک ماه پیش قیمت این خودرو را افزایش داده بود. شرکت خودروسازی سایپا روز دوشنبه 20 شهریور ماه قیمت کارخانه ویژه مرداد ماه، ساینا S تیپ DA را با افزایش 6 میلیون تومانی که 248/694 میلیون تومان بود را به 254 میلیون تومان (قیمت کارخانه ای شهریور ماه) رساند.

بنابراین مشخص نیست افزایش بیش از 40 میلیون تومانی یک خودرو کمتر از یک ماه چه معنایی دارد و نهادهای نظارتی چرا در این باره سکوت کرده اند؟

قیمت جدید ساینا در مهر ماه 1402

لازم به ذکر است، از آنجا که کاهش قیمت‌ ها و آرامش در بازار خودرو چندان به مذاق خودروسازان خوش نیامده است از هر راهی به دنبال اخذ مجوز افزایش قیمت ها هستند یا طبق معمول خودروسازان به بهانه افزودن آپشن و استانداردها قیمت ها را یک شبه افزایش می دهند، شرکت خودروسازی سایپا نیز از این بهانه ها استفاده کرده و قیمت ساینا اس که از نظر فنی تفاوت زیادی با ساینا معمولی ندارد و تنها تفاوتهای جزئی در ظاهر دارد را بالا برده است که خریدار ساینا معمولی در نهایت چیزی را از دست نمی دهد.

خودروسازان در این مدت آموخته اند که با افزودن آپشن های سطحی، ارزان و موقتی قیمت جدید را در بازار و بین مردم تثبیت کنند و پس از تولید تعداد اندکی از این خودروها آپشن ها را به مرور حذف کرده اما قیمت ها همان قیمت قبلی بماند و در آخر مردم می مانند و بازاری که هیچ حساب و کتابی ندارد.

منبع: رکنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما