عضو کمیسیون عمران عنوان کرد:

موش گربه بازی دولت با میلیونها عروس و داماد / صاحبخانه می شوند؟

اقتصاد100- عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه‌ حل مشکل مسکن، حضور مستقیم رئیس‌جمهور و پای کار بودن ایشان است. از 60 هزار میلیارد تومان اعتبار صندوق ملی مسکن فقط 4 هزار میلیارد آن تامین شده است.

موش گربه بازی دولت با میلیونها عروس و داماد / صاحبخانه می شوند؟

سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه دربحث مسکن با یک ابر چالش مواجه هستیم افزود: متولیان ساخت مسکن از حوزه تامین آن عقب مانده اند وهمین امر منجر شده که یک ابر چالش در این بخش ایجاد شود.

وی تاکید کرد:در بخش ساخت مسکن تقریبا تمام حوزه دانش فنی، زمین  و منابع مالی در کشور وجود دارد و از حیث اجرا تعداد بی شماری انبوه ساز و سازنده حضور دارند.

عضوکمیسیون عمران خاطر نشان کرد:آمارها نشان می دهد که برای حوزه مسکن فارغ از اینکه بخش مهمی از اقتصاد کشور را تشکیل می دهد باید کاری کرد.

نماینده خدابنده گفت:نزدیک به 13میلیون جوان در شرف ازدواج ،حدود 2ونیم میلیون نفر جمعیت جوان بالای31 سال که زمان ازدواج آنها روبه پایان است ،حدود 6 میلیون خانوار اجاره نشین ، و18 تا 19 میلیون حاشیه نشین در کشور داریم که تمامی این ارقام نشان می دهد باید برای حوزه مسکن فارغ از اینکه دولت چه کسی هست کاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با چالش مسکن مجلس یازدهم قوانین مصرح و کاملی را مصوب کرد افزود:در این قوانین به منابع مالی تامین زمین ،بحث مصالح ساختمانی و تامین منابع ساخت مسکن اشاره شد که خوشبختانه درمورد تامین زمین خوب عمل شد و برای 3 ونیم میلیون نفر در استان ها و شهرستانهای مختلف زمین تامین شده است.

عضو کمیسیون عمران گفت:درمورد مصالح ،تکلیف وزارت صمت مشخص شد ولی صحبت اصلی در خصوص تامین منابع مالی است،‌ همه فکر می کنند چنانچه پول وارد سیستم مسکن شود منجر به تورم می شود درصورتیکه گفته بودیم قرار نیست خط اعتباری جدیدی برای موضوع آورده شود.

وی با بیان اینکه گیرکار تامین منابع مالی است یادآور شد:مجلس صندوقی را بنام صندوق ملی مسکن آورد و تمام هدف این بود که تمام منابع برای تامین مسکن گذاشته شود،قراربود دولت برای منابع این صندوق نزدیک 60 هزار میلیارد تومان بدهد که تاکنون 4 هزار میلیارد تومان وارد صندوق شده واین امر مشخصا نقطه ضعف محسوب می شود.

عضو کمیسیون عمران گفت: مجلس تکلیف  کرده بود360 هزارمیلیارد تومان منابع بانکی طبق تصمیمی که شورای پول واعتبار گرفته با نرخ بهره 18 درصد داده شود اما این ارقام را دولت نیاورد .

نماینده خدابنده با تاکید بر اینکه دولت و شخص رئیس جمهور باید راسا پای کار بیایند افزود:باید نظام بانکی کشور حضور جدی پیدا کند و چنانچه سالانه 360 میلیارد تومان  وارد این بازار نکند جریمه شده و آنرا به صندوق بپردازد.

سید البرز حسینی تصریح کرد:در شرایط فعلی گیر کاردر ساخت مسکن تامین منابع مالی است و این آدرس اشتباه است که بگویند ساخت مسکن اقتصاد را خراب  می کند.

وی با بیان اینکه نظام بانکی کشور نمی خواهد درحوزه ساخت مسکن همراهی لازم را داشته باشد افزود:دراین زمینه آقای رئیس جمهور باید محکم پای کاربیاستد و کل کار که دست دولت است را حل وفصل کنند.

وی تامین منابع مالی را مهم‌ترین موضوع حوزه مسکن دانست و تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، خیلی‌ها نگران افزایش نقدینگی‌ و افزایش تورم در جامعه هستند در حالیکه چنین مساله ای مطرح نیست.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما