خبر تلخ یکی از مدیران صنعت طیور برای مردم / مرغ گرانتر هم می شود

اقتصاد 100 - در شرایطی به نظر می رسد قیمت مرغ رشد شتابنده ای به خود گرفته است برومند چهار آیین، رئیس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی توسعه صنعت طیور کشور از ادامه این روند خبرداده از نتایج سیاست های دولتی برای قیمت گذاری دستوری گلایه می کند.

 خبر تلخ یکی از مدیران صنعت طیور برای مردم / مرغ گرانتر هم می شود

برومند چهار آیین، رئیس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی توسعه صنعت طیور کشور با اشاره به وضعیت فعلی قیمت مرغ و کمبود طرف عرضه نسبت به تقاضا در بازار گفت: قیمت فعلی مرغ کارشناسی نیست و به صورت دستوری تعیین شده است. بلایی که امروز بر سر این صنعت آمده و شاهد افزایش قیمت مرغ در بازار هستیم ماحصل قیمت گذاری دستوری است و در همه‌ی دولت‌ها ادامه داشته و هیچگاه این سیاست نتوانسته به هدف خود که همان کنترل قیمت مرغ در بازار بوده، برسد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وجود مافیا در این بازار گفت: در واقع باید اشاره کنم مافیایی وجود ندارد و کشش قیمتی در بخش‌های دیگر است. بنابراین قیمت با قیمت دستوری فعلی همخوانی ندارد و بازار به سمت و سویی می‌رود که اکنون می‌بینیم. الزامات اقتصادی راه خودش را می‌رود و سراغ موضوعات این چنینی نخواهد رفت که مافیا کیست. هرجایی که عرضه کم شود و دخالت‌دولت به شکل امروزی اتفاق بی‌افتد بازار سیاه و زیرزمینی شکل می‌گیرد و قیمت‌ها بالا می‌رود. اقتصاد الزامات خودش را دارد و گوش به حرف کسی نمی‌دهد. همینطور که امروز شاهدیم عرضه مرغ کم است و با تقاضا همخوانی ندارد به طبع قیمت افزایش می‌یابد و تا پایان تابستان هم این وضعیت ادامه خواهد داشت. یکی از دلایل این امر گرمای فصل تابستان است که موجب می‌شود در ماه با کمبود تولید ۲۵ تا ۳۰ هزار تنی مواجه شویم. به تعبیری گرمای سالن‌ها و فضا موجب کاهش وزن گیری هر قطعه حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم می‌شود.

متن کامل را اینجا بخوانید

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما