گلایه شاغلان خانگی از حمایت های انجام نشده / نه خبری از وام است نه بیمه !

اقتصاد 100 - شاغلین در مشاغل خانگی از وعده های داده شده و عمل نشده مسئولین گلایه دارند، هنوز نه خبری از بیمه این مشاغل شده و نه خبری از وامهای وعده شده.

گلایه شاغلان خانگی از حمایت های انجام نشده / نه خبری از وام است نه بیمه !

طوبی پَرمو یکی از زنان فعال در مشاغل خانگی که در زمینه حصیربافی در دزفول مشغول به کار است درباره مشکلات این حرفه و به طور کلی مشاغل خانگی گفت: من در حرفه حصیر بافی با چند بافنده دیگر مشغول به کار هستیم. هر شغلی به هر حال سختی خاص خودش را دارد، به عنوان مثال در حرفه ما مواد اولیه که همان حصیر است  به سختی به دست می‌آید. ما باید حصیرها را از شهرستان‌ها تهیه کنیم. من سال‌ها با حصیربافی آشنا بودم اما حدود شش سال است که این کار به عنوان شغل خانگی خود انتخاب کرده‌ام.

وی در پاسخ به این سوال که حمایت‌های بیمه‌ای و مالی از مشاغل خانگی به چه صورتی است؟ گفت:هیچ حمایتی از ما نشده است. من مدرک میراث فرهنگی را نیز کسب کردم اما به دردمان نخورد، حتی یک وام به ما ندادند. متاسفانه سازمان صنایع دستی هم هیچ کمکی به ما نکرد. من از طرف میراث فرهنگی مدرک گرفتم و این ماه می‌خواهم مدرک فنی حرفه‌ای را هم بگیرم. میراث فرهنگی هیچ حمایتی از ما نکرد و کسی دستمان را نگرفت.

پرمو درباره تسهیلاتی که انتظار می رود به صاحبان مشاغل خانگی داده شود گفت: ما بیش از هر چیز دیگری به وام و کمک‌های مالی نیاز داریم. این وام برای من و برای بافندگانی که با من همکاری می‌کنند کمک بزرگی است.

متن کامل را اینجا بخوانید

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما