چند نفر در گروه صنعتی ایران خودرو مشغول به کاراند؟ / عاقبت بازنشسته ایران خودرو+ عکس

بنا بر آمار ویکی پدیای فارسی در گروه صنعتی ایران خودرو بیش از 72هزار نفر مشغول به کار هستند و این گر.ه صنعتی که از سال 1341 تاسیس شده در حال حاضر بزرگترین گروه خودروسازی کشور محسوب می شود.

چند نفر در گروه صنعتی ایران خودرو مشغول به کاراند؟ / عاقبت بازنشسته ایران خودرو+ عکس

اقتصاد100، تصویری که بهانه این مطلب شد حاوی طنزی نیشدار است، خودروی پیکان با پلاک معلولین که در تهران در حال تردد است با نوشته ای بر روی پنچره عقب آن جلب توجه می کند: «بازنشسته ایران خودرو».

تولید پیکان که از همان سال تاسیس ایران خودرو آغاز شده بود در دهه هفتاد متوقف شد و اشاره صاحب خودرویی که عبارت بازنشسته ایران خودرو  را بر روی شیشه عقب این خودرو نوشته، به همین موضوع اشاره دارد.

اما فارغ از این نگاه در مورد ایران خودرو بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو در نقد عملکرد صنعت خودرو در کلان و دو شرکت سایپا و ایران خودرو موضوع مازاد نیروی انسانی را مطرح و یکی از دلایل افزایش هزینه تولید را در خودروسازی ایران ناشی از همین مسئله می دانند.

این تصویر و صاحب خوش ذوق این پیکان که به نظر خیلی هم در نگهداری از آن وسواس به خرج داده بهانه ای شد به موضوع تعداد کارکنان فعال در گروه صنعتی ایران خودرو بپردازیم در حال حاضر آمار منعکس شده در ویکی پدیای فارسی تعداد این کارکنان را 72هزار نفر اعلام می کند و برخی از کارشناسان این تعداد را سه برابر استاندارد های صنعت خودرو است.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما