شرط اصناف برای تاسیس سازمان بازرگانی

اقتصاد100-نایب رئیس اول اتاق اصناف و رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران در مورد تشکیل سازمان به جای وزارت بازرگانی اظهار کرد :دولت به دنبال تغییر محتوا در قالب تغییر شکل است و اگر این کار با نظارت درست و صحیح اتفاق بیفتد اصناف هم موافق هستند.

شرط اصناف برای تاسیس سازمان بازرگانی

به گزارش خبرنگار گروه کسب وکار،اسماعیل کاظمی، نائب رئیس اول اتاق اصناف تهران در مورد تشکیل سازمان به جای وزارت بازرگانی اظهار کرد: انتزاع یا تفکیک بازرگانی از وزارتخانه ادغامی فعلی (صمت) دقیقاً به صلاح است.

وی افزود: موضوعیت صنعت و معدن به قدری پیچیده است که هر کسی بر این مسند بنشیند به تدریج حوزه بازرگانی را فراموش میکند؛ لذا اگر این لایحه تکمیل شود و حلقه های گمشده آن از جمله تجارت خارجی و همچنین حوزه اختیارات اصناف احصاء شود همگان بهتر می توانند به یک جمع بندی برسند.

نائب رئیس اتاق اصناف تهران خاطرنشان کرد: مطرح شدن بحث تشکیل سازمان بازرگانی نشان می دهد که دولت با هدف کوچک سازی بدنه خود، می خواهد اسم وزارتخانه از این بخش برداشته شود.

کاظمی گفت: این سه وزارتخانه اگرچه در ظاهر ادغام شدند اما ساختمان ها همان است و هر یک از سه بخش نیز کار خود را به تفکیک انجام می دهند.

وی یادآور شد: در حال حاضر مراکز ۳۲ استان، اگرچه تحت لوای وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند؛ اما خودشان سازمان بازرگانی دارند و نیازی به ساختمان و رئیس جدیدی نیست و فقط حوزه اختیارات و تعاریف کاری آنها تغییر خواهد کرد.

نائب رئیس اول اتاق اصناف تهران با بیان اینکه دولت به دنبال تغییر محتوا در قالب تغییر شکل است اظهار کرد: اگر این کار با نظارت درست و صحیح اتفاق بیفتد اصناف هم موافق هستند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما