شرایط حراجی های شب عید مشخص شد

بعد از اجرای طرح «فجر تا فطر» که به منظور تنظیم بازار مواد مصرفی و مورد نیاز خانوار پیش‌بینی شده است، این بار نوبت به ساماندهی حراج کالا‌های شب عید رسیده است، به همین منظور معاون سازمان حمایت در نامه‌ای به رئیس اتاق اصناف ایران خواستار نظارت ویژه بر فعالیت واحد‌های صنفی برگزارکننده فروش فوق‌العاده و حراج در هفته‌های پایانی سال شد.

شرایط حراجی های شب عید مشخص شد

به گزارش اقتصاد100 روزنامه جوان نوشت: با برنامه‌ریزی دقیق دولت برای تنظیم بازار ایام پایانی سال، بازار مواد غذایی و مواد مصرفی مردم مانند پوشاک و کفش ساماندهی شده است.

هفته گذشته وزیر جهادکشاورزی از تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در زمینه تأمین کالا‌های اساسی کمبود و مشکلی نداریم و این کالا‌ها با تمهیدات صورت‌گرفته از ابتدای سال، در داخل تأمین یا وارد کشور شده‌اند. سیدجواد ساداتی‌نژاد از آغاز اجرای طرح «فجر تا فطر» با همکاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور رونمایی کرد و طی هفته جاری با بازدید‌های سرزده معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مقدمات اجرای بهتر طرح فراهم شد. در این طرح ۳۴ قلم کالا که جزو کالا‌های اساسی و مصرفی مردم است، با تخفیف ۱۰ تا ۲۵‌درصد عرضه می‌شود تا بازار مصرف در ایام عید و ماه مبارک رمضان با آرامش و قیمت‌های متعادل همراه باشد.

عرضه لبنیات با تخفیف ۵ تا ۲۰‌درصدی در میادین میوه و تره‌بار

همچنین بر اساس اعلام مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره‌بار، ۲۵غرفه در ۱۸نقطه در اختیار انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی قرار گرفته و قرار است محصولات لبنی در آنجا عرضه شود. بر این اساس مقرر شد تخفیف ۵‌درصدی شامل محصولات مشمول قانون قیمت‌گذاری (پنیر یواف ۴۰۰گرمی، ماست ست ساده ۵/۲ کیلویی، شیری نایلونی کم‌چرب، شیر بطری کم‌چرب) و تخفیف ۲۰‌درصدی نیز شامل سایر محصولات لبنی شود.

این طرح از آذرماه جاری آغاز شده و تا آذرماه سال آینده ادامه خواهد داشت. علی عبدی، عضو هیئت مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی با اعلام این خبر گفت: با همکاری سازمان میادین میوه و تره‌بار، عرضه محصولات لبنی با تخفیف آغاز شده است. امیدواریم در روز‌های پایانی سال و آغاز ماه مبارک رمضان بتوانیم با کاهش قابل توجه قیمت‌ها از طریق حذف واسطه‌ها و عرضه مستقیم کالا برای مشتریان کمکی در جهت ثبات قیمت‌ها داشته باشیم.

ساماندهی حراج کالا‌های مصرفی در آستانه نوروز

علاوه بر کنترل بازار مواد غذایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای به رئیس اتاق اصناف ایران خواستار نظارت ویژه بر فعالیت واحد‌های صنفی برگزارکننده فروش فوق‌العاده و حراج در هفته‌های پایانی سال شد و تأکید کرد که هر واحد صنفی که قصد فروش فوق‌العاده و حراج برای کالا‌های خود را دارد باید لیست کالا‌ها به همراه قیمت آن‌ها و همچنین میزان تخفیف و مدت‌زمان مورد نظر را به اتحادیه صنفی مربوط ارائه کند.

تقوی شوازی، معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت در این نامه با اشاره به افزایش تقاضا برای برخی کالا‌ها و خدمات طی هفته‌های پایانی سال، گفته که در این ایام برخی از واحد‌های صنفی برای جلب مشتری و عرضه و فروش بیشتر کالا، اقدام به فروش فوق‌العاده و حراج می‌کنند. این در حالی است که در برخی موارد، این اقدام بدون اخذ مجوز‌های لازم از اتحادیه صنف مربوط صورت می‌گیرد و زمینه اجحاف به مصرف‌کنندگان را فراهم می‌آورد.

وی همچنین با اشاره به مفاد آیین‌نامه اجرایی ماده۸۴ قانون نظام صنفی تأکید کرد: برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان، ضرورت دارد با هماهنگی ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، نظارت بر فعالیت واحد‌های صنفی شرکت‌کننده در جشنواره فروش فوق‌العاده و حراج در دستور کار اتاق‌های اصناف سراسر کشور قرار گیرد و ضمن کنترل فاکتور‌های فروش، از تخلفات ناشی از حراج و فروش فوق‌العاده غیرقانونی در واحد‌های صنفی جلوگیری و نتیجه اقدامات به این سازمان منعکس شود. این مقام مسئول تأکید کرد: هر واحد صنفی که قصد فروش فوق‌العاده و حراج برای کالا‌های خود را دارد، باید لیست کالا‌ها به همراه قیمت آن‌ها و همچنین میزان تخفیف و مدت‌زمان مورد نظر را به اتحادیه صنفی مربوط ارائه کند تا بررسی و در صورت تأیید مجوز فروش فوق‌العاده برای واحد صنفی صادر شود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما