فراری رکورد فروش خود را در سال ۲۰۲۲ شکست / رشد ۷۲ درصدی فروش خودرو در بازار چین

در سال 2022 که اکثر خودروسازان جهان با کاهش تولید و فروش مواجه شدند، رکورد فروش فراری با رشد 18.5 در سال گذشته میلادی شکسته شد و درآمد خالص این شرکت به 5.095 میلیارد یورو رسید.

فراری رکورد فروش خود را در سال ۲۰۲۲ شکست / رشد ۷۲ درصدی فروش خودرو در بازار چین

به گزارش اقتصاد100 به نقل از خبرگزاری برنا، با وجود جنگ در اوکراین، بحران های انرژی، تورم و مشکلات تولیدی، فراری موفق شد فروش محصولات خود را در سال 2022، 2 هزار و 66 دستگاه افزایش دهد و نسبت به سال 2021 میزان فروش محصولات خود را 18.5 درصد افزایش دهد.

فراری گفت است که این تعداد بر اساس تحویل 9 مدل خودرو است که سه مدل از آنها هیبریدی بودند. این آمار همچنین شامل تحویل مدل های سفارشی با تیراژ محدود مانند Monza SP1 و SP2 و Daytona SP3 نیز می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، اما این آمار فروش شامل فروش اولین شاسی‌بلند فراری  Purosangue  نمی‌شود که با توجه به بازار هدف گسترده‌تر می‌تواند به پر فروش‌ترین و محبوب‌ترین مدل این شرکت تبدیل شود.

فراری قرار است اولین سری شاسی‌بلند 12 سیلندر  Purosangue خود را با قیمت حدود به 400 هزار یورو از سه ماهه سوم سال 2023 آغاز کند و احتمالا این خودروساز ایتالیایی با عرضه اولین SUV خود رکوردهای جدیدی را ثبت خواهد کرد.

2023-ferrari-purosangue-carbuzz-1044103

فراری به طرز چشمگیری درآمد خود را افزایش داد و درآمد خالص این شرکت برای سال 2022 به 5.095 میلیارد یورو (تقریباً 5.5 میلیارد دلار) رسیده که 19.3 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت است. همچنین سود خالص فراری به 939 میلیون یورو (1.022 میلیارد دلار) رسیده است که به گفته فراری این نیز یک رکورد محسوب می شود.

فراری گفت است فروش در تمام بازارهای جهانی افزایش یافته است و بیشترین رشد فروش مربوط به کشور چین بود که فروش آن نسبت به سال قبل 72.6 درصد افزایش داشته. فروش فراری بازار آمریکا شمالی نیز با رشد 21.8 درصدی نسبت به سال گذشته رشد بالایی را تجربه کرده است.

با وجود رکود اقتصادی جهانی و مشکلات تولیدی برای فراری ، حرکت به سمت استفاده از پیشرانه های الکتریکی نیز ممکن است برای این خودرساز ایتالیایی چالش برانگیز باشد، زیرا صدای موتور فراری یکی از جذاب ترین جنبه‌های خودروهای این برند است. فراری قصد دارد اولین خودروی الکتریکی خود را در سال 2025 روانه بازار کند که احتمالاً به نوعی یک SUV یا grand tourer خواهد بود و طبق اطلاعات بدست آمده این خودروساز در حال بررسی استفاده از یک تولید کننده صدای پیشرفته برای مدل های الکتریکی تقریباً بی صدا خود است.

احتمالا فراری قبل از معرفی خودرهای EV (الکتریکی) خود قرار است مدل جدید SF90 Stradale عرضه کند و همچنین در حال کار بر روی جانشینی برای مدل سری ویژه LaFerrari و Roma convertible و احتمالاً جانشینی برای مدل 812 نیز معرفی خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز