فرار 60 درصد خودروهای لوکس اصفهانی از مالیات

فقط حدود ۴۰ درصد مالیات اعلام شده بر خودرو‌های لوکس در استان اصفهان پرداخت شده است.

فرار 60 درصد خودروهای لوکس اصفهانی از مالیات

به گزارش اقتصاد100 به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت:مطالبه مالیات از صاحبان بیش از هشت هزار و ۲۰۰ خودرو لوکس در این استان، حدود ۷۰ میلیاردتومان اعلام شده است.
عباس مزیکی افزود: مهمترین مشکلی که درباره اخذ مالیات از صاحبان خانه‌های خالی داریم موضوع اطلاعات است، داده‌های سامانه کشوری اعلام خانه‌های خالی مستند و مستدل نیست و عمده کسانی که جزء فهرست مالیات دهندگان خانه‌های خالی قرار گرفتند به دلایل موجه، به اطلاعات معترض بودند.
وی گفت: امسال به سراغ ذی نفعان و صاحبان واقعی درآمد‌ها (شرکت‌های صوری یا شرکت‌هایی که از حساب یا کارت بانکی افراد بی بضاعت استفاده می‌کردند) که بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات مطالبه شده داشتند و پرداخت نکرده بودند رفتیم.
مزیکی افزود: همچنین امسال ۷۰ میلیارد تومان معوقه‌های سال‌های گذشته که کسی فکر پرداخت آن را نمی‌کرد، وصول شد.
مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان ادامه داد: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی با ساماندهی ۹۹ درصد دستگاه‌های کارت خوان در استان اصفهان، صاحبان ۱۲۰ هزار واحد صنفی اظهارنامه مالیاتی بیشتری نسبت به گذشته ارائه کردند.
مزیکی گفت: در خصوص مالیات ابرازی هم پارسال ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیارد تومان گرفته ایم، ولی امسال این میزان افزون بر ۸۵۰ میلیارد تومان بود چرا که موئدی می‌داند راه فرار بسته شده و هم پرونده‌ها در حال رسیدگی است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما