اقتصاد 100 گزارش می دهد؛

پرفروش‌ترین مایکروویوهای بازار کدامند؟ /اقبال مردم به مایکروویوهای قاچاق

اقتصاد 100- پرفروش‌ترین مایکروویوهای بازار کدامند؟ به تازگی اولین خط تولید مایکرویوهای ایرانی توسط یکی از برندهای داخلی رونمایی شده است؛ اما آیا با وجود وفور کالای قاچاق و ذهنیت مثبت مردم نسبت به برندهای خارجی، این محصول ایرانی می‌تواند با کالای قاچاق مایکروویو موجود در بازار رقابت کند؟

پرفروش‌ترین مایکروویوهای بازار کدامند؟ /اقبال مردم به مایکروویوهای قاچاق

به گزارش خبرنگار گروه کسب و کار اقتصاد 100، بررسی‌ درگاه‌های فروش اینترنتی نشان می‌دهد به رغم ممنوعیت واردات لوازم خانگی از سال 1397، مایکروویوهای برند ال جی و پاناسونیک موجود در بازار جزو پرفروش‌ترین برندها هستند و تولیدکنندگان داخلی برای گرفتن سهم بازار باید با تولیدات قاچاق موجود در بازار رقابت کنند.

هفته گذشته خط تولید مایکروویوهای ایرانی با حضور معاون وزیر صمت و با سرمایه ریالی بیش از 15 میلیارد تومان و سرمایه دلاری 4.5 میلیون دلار توسط برند جی پلاس و با ضمانت‌نامه گلدیران رونمایی شد. این محصول در رنج قیمتی 6 تا 13 میلیون به بازار عرضه شد؛ اما آیا این محصول با وجود دارا بودن ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش می‌تواند با برندهای خارجی که سال‌هاست سلیقه مصرف‌کننده را شکل داده‌اند، رقابت کند.

اندازه تقریبی بازار مایکروویو در ایران، ۳۰۰هزار دستگاه در سال است و در حال حاضر تامین نیاز بازار از مبادی ورودی غیررسمی صورت می‌گیرد و همین باعث شده عدم‌النفع دولت به واسطه ورود کالا از مبادی غیررسمی و پرداخت نشدن حقوق گمرگی و مالیات، بالغ بر ۴۰۵ میلیارد تومان باشد. جی‌پلاس عنوان کرده  در حال حاضر بیش از 30 درصد نیاز بازار را می‌تواند جواب دهد و پتانسیل تامین 100 درصدی نیاز بازار در آینده را هم دارد.

اما بررسی سایت‌های فروش اینترنتی نشان می‌دهد به رغم ورود مایکروویوهای ایرانی به بازار و تبلیغات بیلبوردی در سطح شهر و...، برندهای خارجی همچنان با وجود تقلبی بودن بسیاری از اقلام در صدر فروش مایکروویو قرار دارند. این در حالی است که به دلیل حساسیت تولید مایکروویو که تکنولوژی متفاوتی از مایکروفر و فرهای توکار دارد، استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای برای تولید این کالا باید وجود داشته باشد.
 

مدل

قیمت

مایکروویو ال جی مدل MH8265ِD/CIS

۵,۹۸۸,۰۰۰ تومان

مایکروویو بوش مدل HMT84G451

۸,۱۲۸,۰۰۰تومان

مایکروویو مایدیا مدل MW-FC930AMS

۱۰,۷۰۰,۰۰۰تومان

مایکروویو پاناسونیک مدل NN-ST34HMKPQ

۳,۸۵۸,۰۰۰تومان

مایکروویو مایدیا مدل EG142A5L

۶,۲۴۰,۰۰۰تومان

مایکروویو جی پلاس مدل GMW-M365B

۶,۳۸۹,۰۰۰تومان

مایکروویو جی پلاس مدل GMW-M347B

۱۲,۶۰۰,۰۰۰تومان

مایکروویو سامسونگ مدل 5133

۶,۱۰۰,۰۰۰تومان

مایکروویو میگل مدل GMW 342

۱۵,۷۶۰,۰۰۰تومان

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما