تجربه عجیب مهاجران ایرانی از بدترین شغلها در کانادا

گروهی از مهاجران ایرانی کانادا در فضای مجازی با راه‌اندازی هشتگی تجربه بدترین شغل خود در زمان مهاجرت به این کشور را تشریح کرده‌اند.

تجربه عجیب مهاجران ایرانی از بدترین شغلها در کانادا

 به گزارش اقتصاد 100، این اقدام که با استقبال گسترده کاربران در فضای مجازی روبرو شده است، نشان از آن دارد که اغلب اولین شغلی که این افراد در اختیار می‌گیرند، شغلی سخت و طاقت‌فرسا و به دور از ایده‌ال‌های آنان است.

کاربری در توصیف بدترین شغلی که در کانادا داشته، گفته است: اولین کارم در یک فروشگاه زنجیره‌ای بود. من را به بخش سبزی فروشی فرستادند. روز اول کار دو سطل بزرگ از کلم سبز جلویم گذاشتند و گفتند برگ‌های زائدشون را می‌گیری و دو تا یکی می‌کنی. مجبور شدم بروم توی سطل تا بتوانم تمامش کنم. وقتی کارم تمام شد رفتم توی ماشین و یک ربع گریه کردم.

کاربر دیگری از تجربه خود در یک نانوایی زنجیره‌ای گفته است. وی گفته است: باید می‌رفتم توی فریزر منفی بیست درجه و بعد جلوی فر می‌ایستادم. سه روز اول سرمایی خوردم که یک هفته افتادم .

 کاربر دیگری از دستور مدیر و کارفرمایش برای کمک به زندانیان آزاد شده میان بی خانمان‌‌ها خبر داده و نوشته است: مدیر می‌گفت کمکشون کن که شر نشه.

کاربری نیز نوشته است در یک قهوه‌فروشی زنجیره‌ای مشغول به کار شده است و در سرمای هوای کانادا در اولین هفته کاری دچار یخ‎زدگی صورتش شده چرا که باید در اولین ساعات روز خودش را به محل کار می‌رسانده است.

 نکته مهم البته اعتراض ایرانیان به رفتار جمعی مهاجران نیز هست. در یک مورد کاربری نوشته است هر اداره ای که یک فیلیپینی یا یک هندی و ... در آن کار می کند، به مرکزی برای اشتغال آنها تبدیل می‌شود اما ایرانی‌ها این شرایط را ندارند و به هم کمک نمی‌کنند.

نکته مهم اینجاست که بازار کار کانادا در سال جاری بیشتر در بخش بهداشت و درمان، امنیت سایبری، هوش مصنوعی و مهارت‌های نرم مانند مدیریت زمان و تفکر انتقادی و فعالیت و ... مهاجر می‌پذیرد اما چون اغلب مهاجرت‌ها از طریق شغل صورت نمی‌گیرد اغلب افراد در اولین تجربه کاری خود، بدترین تجربه را از سر می‌گذرانند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما