اختصاصی اقتصاد 100/عضو هیات رئیسه مجلس

سهم نزدیک به صفر مسکن از تسهیلات بانکی / سربری علنی نهضت ملی مسکن؟!

اقتصاد 100-عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد بانک ها پرداخت تسهیلات حوزه مسکن تنها به کمتر از 3 درصد وظایف خود عمل کرده اند.

سهم نزدیک به صفر مسکن از تسهیلات بانکی / سربری علنی نهضت ملی مسکن؟!

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز وعضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص بنگاه داری بانکها به جای پرداخت تسهیلات حوزه مسکن به اقتصاد100 گفت: بر اساس ماده 4 قانون جهش تولید مسکن، 20 درصد از تسهیلات باید به حوزه مسکن اختصاص داده شود، بر این اساس باید در سال پایه 1400 رقم 360 همت(هزار میلیارد تومان)، سال 1401 عدد 500 همت و تا الان چیزی بیش از 1200 همت به حوزه تسهیلات مسکن پرداخت می شد اما پرداختی که تا الان صورت گرفته حدود 80 همت یعنی کمتر از 3 درصد است.

عضو کمیسیون عمران مجلس  شورای اسلامی افزود: مسکن نیاز مردم و پیشران اقتصادی است، سال گذشته 4و نیم هزار، هزار میلیارد تومان یعنی  4و نیم هزار همت ،تسهیلات پرداخت شد اما کمتر از 80 همت به حوزه مسکن اختصاص یافت که یعنی چنین ارقامی در سوداگری، بنگاه داری ، برهم زدن بازار و دلالی که پیشران نیست بکار گرفته شده است .

وی با بیان اینکه درمجموع، تسهیلات پرداختی حوزه مسکن ،صنعت و کشاورزی کمتراز 50 درصد بوده تصریح کرد:‌این ارقام نشان دهنده انحراف است،‌ البته مجلس در برنامه هفتم توسعه پیش بینی کرده که تراز نامه ها کاهش پیدا کند و تنها به بانک های خوش حساب برای تسهیلات پرداختی صورت گیرد. در قانون برنامه هفتم توسعه به صراحت گفتیم هر بانکی تسهیلات پرداخت نکرد سازمان امور مالیاتی مکلف است به میزانی که به تعهدات عمل نکرده جرایم مالیاتی برایش در نظر گرفته شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم  با اشاره به اعتراض رئیس جمهور در جلسه اخیر شورای عالی مسکن، نسبت به اقدامات صورت گرفته گفت: منتظر اقدام عملی سازمان امور مالیاتی وزارت اقتصاد و دارایی هستیم.البته بخشی از تسیهلات به کارمندان بانک ها و بخش دیگر در حوزه تجارت و سپس سودا گری اختصاص یافته ولی در نهایت مهم این است که به قانون عمل نشده است.

وی تاکید کرد:این احتمال وجود دارد که تسهیلات مسکن به ساخت مال ها و ساختمان های تجاری اختصاص داده شده باشد که به اسم مسکن تمام شود اما سوال این است که این بخش کجا پیشران اقتصاد است و کجای آن حل مشکل دهک های بازنشسته ،کارگر و کارمند است که از این جهت مساله را دنبال خواهیم کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما