افزایش اختیارات بانک مرکزی به کنترل بازار ارز کمک کرد

اقتصاد 100 - نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: خبر‌ها حکایت از نبود مشکل در تامین ارز کشور دارد و صادرات بر واردات پیشی گرفته است.

افزایش اختیارات بانک مرکزی به کنترل بازار ارز کمک کرد

شهباز حسن پور بیگلری، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی درباره قرار گرفتن مدیریت کامل ارز در اختیار بانک مرکزی به خبرنگار ایِبِنا، گفت: دولت نیازمند یک فرمانده مقتدر در امور اقتصادی است تا از این طریق پاسخگوی مشکلات باشد.


وی در ادامه اضافه کرد: بحث ارز از موضوعات بسیارمهم در کشور به حساب می‌آید و حساسیت بالایی دارد. برهمین اساس، پس از آنکه رئیس کل بانک مرکزی اختیارات لازم را از سران قوا برای حل مسائل مربوط به آن گرفت، شاهد کاهشی شدن نرخ ارز شدیم. امید می‌رود این کار با سرعت بیشتری انجام گیرد، زیرا افزایش نرخ ارز یک شبه اتفاق افتاد، اما برای کاهش آن باید تدابیری اندیشیده شود تا سریع و علمی باشد.


وی در ادامه تاکید کرد: بانک مرکزی تا به اینجا کار تلاش خود را به خوبی انجام داده و خوشبختانه خبر‌هایی که شنیده می‌شود، نشان از نبود مشکل در تامین ارز کشور دارد و صادرات بر واردات پیشی گرفته است. انتظار می‌رود شرکت‌های بزرگ صنعتی، معدنی و پتروشیمی‌ها هم با دولت همکاری‌های لازم را انجام دهند تا شاهد کاهش بیشتر از این در نرخ ارز باشیم.


نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در این خصوص اظهار داشت: حداکثر نرخ ارز را دولت در برنامه بودجه سال آینده ۲۳ هزار تومان پیش بینی کرده بود، بنابراین باید تلاش خود را به کار بندد تا نرخ ارز با کاهش بیشتری روبرو شود و برهمین اساس اولویت بندی نرخ ارز از سوی بانک مرکزی قابل قبول است، زیرا در این زمینه بانک مرکزی باید خود پاسخگو باشد تا بتواند هم دولت و هم ملت و نماینندگان مردم را مجاب سازد.


حسن‌پور بیگلری در خصوص تاثیر تلاش‌های بانک مرکزی بر نرخ ارز بیان کرد: قطعا تاثیر خواهد داشت، زیرا هر مقدار بانک مرکزی مقتدرتر عمل کند و بیشتر مورد حمایت قرار گیرد، برای پاسخگویی به مشکلات آمادگی بیشتری داشت.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما