ارز به صورت حواله در سامانه نیما

دلار به ۳۶۷۰۰ تومان رسید ! + جزئیات

اقتصاد 100 - در ادامه ریزش های قیمت دلار در بازار غیررسمی و صراف ها، قیمت دلار حواله به 36700 تومان رسید.

دلار  به ۳۶۷۰۰ تومان رسید !  + جزئیات

 چند روزی است که ریزش نرخ ارز در روز‌های اخیر، خریداران ارز را نقره داغ کرده و ضرر و زیانی غیرقابل جبرانی را تحمل کرده اند و متوجه شدند که کلاه گشادی سرشان رفته است.

در روزهای اخیر مردم برای فروش ارز‌های خود بازار هجوم آوردند؛ صرافی ها هم دلار خریداری نمی کنند زیرا روند کاهش قیمت دلار همچنان ادامه دارد؛ در روزهای اخیر و به دنبال سیاست‌های پیش گرفته شده و اقدامات بانک مرکزی و همچنین در پی توافقات صورت گرفته میان ایران و عربستان تلاطم افراد برای خرید ارز و طلا به شدت کاسته شده و این بازارهای روند کاهش قیمت را سپری می کنند. 

در همین راستا دلار با افزایش عرضه و کاهش تقاضای چشمگیری رو به رو شده و قدم در سراشیبی تند ریزش قیمت گذاشته است به طوری که بسیاری از تحلیلگران اقتصادی با توجه به روندی که پیش گرفته شده قیمت دلار را حتی کمتر از 40 هزار تومان پیش‌بینی می‌کنند؛ یکی از افراد حاضر در بازار غیررسمی ارز می گوید: دلار به قیمت 40 هزار تومان هم خریداری ندارد و به زودی قیمت ارز با کاهش شدیدی مواجه خواهد شد. 

روز گذشته 21 اسفند، مجموع عرضه ارز به صورت حواله در سامانه نیما و مرکز مبادله ارز و طلای ایران معادل 524 میلیون دلار بود.

دیروز مجموع ارز معامله شده به صورت حواله معادل 257 میلیون دلار بود. بخش عمده‌ای از ارز عرضه شده در روز گذشته، درهم بوده است و عرضه درهم امروز و روزهای آینده هم ادامه دارد.

بنابراین گزارش با ‌افزایش اختیارات بانک مرکزی و ورود گسترده‌تر بازارساز به بازار ارز، نوسانات ارزی اخیر مهار شد‌ و قیمت ارز ریزش کرد.از سوی دیگر کارشناسان افزایش تحرکات در زمینه دیپلماسی بین‌المللی را از جمله عوامل ریزش دلار می‌دانند.

دلار صرافی 41800 تومان

در زمان تنظیم این گزارش، دلار اسکناس مرکز مبادله ارز و طلا 40300 تومان و دلار حواله 36700 تومان کشف قیمت شد.

امروز همچنین در حال حاضر ‌دلار توافقی صرافی‌ در خرید 41800 تومان و در فروش 42218 تومان نرخ‌گذاری شده است.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما