جوهر کم آمد، ایران‌چک مغضوب منتشر شد؟

پشت پرده انتشار ایران‌چک ۲۰۰ هزار تومانی با امضای طهماسب مظاهری!

اقتصاد۱۰۰- بانک مرکزی اخیرا تصمیم گرفته ایران‌چک‌های ۲۰۰ هزار تومانی را منتشر کند اما چرا این ایرانچک‌ها امضای طهماسب مظاهری که ۱۵ سال پیش رئیس‌مل بانک مرکزی بوده را دارد؟

پشت پرده انتشار ایران‌چک ۲۰۰ هزار تومانی با امضای طهماسب مظاهری!

به گزارش خبرنگار پول اقتصاد۱۰۰، بانک مرکزی به‌تازگی ایران‌چک‌های ۲۰۰هزارتومانی با طرح سد کارون را منتشر کرده است.

ایران‌چک ۲۰۰ هزارتومانی که تاریخ انتشار آن ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ است با طرح سد کارون و رنگ آبی وارد بازار شد، ابعاد این ایران‌چک‌ها ۱۶۰x۷۵mm است.

همچنین همزمان با این ۲۰۰ هزار تومانی ایران‌چک‌های ۱۰۰ هزار تومانی با طرح تخت جمشید هم وارد بازار شد اما این اسکناس‌ های ۲۰۰ و ۱۰۰ هزار تومانی که جدیدا به بازار آمده‌اند امضای طهماسب مظاهری را دارد! 

مظاهری سال ۸۶ رئیس بانک مرکزی بود. به عبارت ساده‌تر این اسکناس‌ها سال ۸۶ چاپ شده‌اند و الان بعد از ۱۵ سال روانه بازار شدند؛ اما چرا؟

جوهر کم آمد، ایران‌چک مغضوب منتشر شد

طرح ایران‌چک‌های ۲۰۰ و ۱۰۰ هزار تومانی بعد از چاپ در ۱۵ سال پیش مغضوب تاییدکنندگان قدیمی قرار می‌گیرد و از انتشار آن جلوگیری می‌شود. بعد از طهماسب مظاهری، سایر روسای‌کل بانک مرکزی مول محمود بهمنی، ولی‌الله سیف، عبدالناصر همتی و علی صالح‌آبادی نیز از انتشار این ایران‌چک‌ها جلوگیری کردند اما فرزین و سایر تاییدکنندگان نهایی تصمیم گرفتند ایران‌چک‌هایی که ۲۵ سال خاک خوردند در آستانه نوروز ۱۴۰۲ منتشر شود. 

البته شنیده‌های تایید نشده نیز خبر از مشکل تامین کاغذ و مرکب مخصوص چاپ اسکناس در کشور می‌دهد. هرساله بانک مرکزی برای جایگزینی اسکناس‌های کهنه تعداد زیادی اسکناس نو چاپ می‌کند و طبق اخباری که کسب کردیم گویا بانک مرکزی برای چاپ پول به مشکل تامین کاغذ مخصوص و مرکب خورده و به همین علت بانک مرکزی تصمیم گرفت چک‌پول‌های یکصد و دویست هزار تومانی ۱۵ سال پیش را روانه‌ی بازار کند؛ چک‌پول‌هایی که به دلیل ردشدن طرح روی آن پس از چاپ انبوه، قرار نبود توزیع شوند.

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 
  • پیمان ارسالی در

    این یعنی آقایون مسئول از همون سالها میدونستن چه بلایی قراره سر اقتصاد مملکت بیارن

.

اخبار سلامت

سینما در سینما