شاخص کل نزولی شد / شاخص هم‌وزن بالا رفت

اقتصاد ۱۰۰- معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت کندل روز گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با کاهش هزار و 814 واحدی که معادل 0.09 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 98 هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل نزولی شد / شاخص هم‌وزن بالا رفت

در مقابل اما قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام صعودی بود؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز هزار و 453 واحد که معادل 0.2 درصد این شاخص است افزایش ارتفاع داد و به سطح 738 هزار و 91 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را 6 میلیارد و 700 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و 440 میلیارد تومان نشان می‌دهد.


Screenshot 2024-02-05 at 13-37-18 TSETMC . مدیریت فناوری بورس تهران

پایان بورس 16 بهمن

ورود و خروج پول حقیقی

برخلاف روند روز گذشته ورود و خروج پول حقیقی، این عدد در روز جاری مثبت بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود 51 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام تزریق شده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 266 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.  

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم ثتران، اخابر و فولاد بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، دی و وآرین به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

حسیر با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، زماهان نیز با افت 6.96 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های اخابر، فنر و تاپیکو تعلق گرفت. همچنین سهم‌های غدیس، خلنت و سدشت نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای ثفارس، زماهان و کرومیت خروج پول هوشمند داشتند

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های شرنگی، ثتوسا و غفارس رقم خورد. همچنین ونفت در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد وثوق بود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما