ثبات تقریبی در بازار سرمایه

اقتصاد ۱۰۰ -بازار سهام امروز شاهد توقف شاخص کل بورس بود؛ در حالی که نماگر بورس تنها 112 واحد رشد کرد اما شاخص هم‌وزن رشد نسبتا بهتری داشت و 1787 واحد بالا رفت تا اثبات کند همچنان نگاه سرمایه‌گذاران این بازار به سمت شرکت‌های کوچک و متوسط است. با این حال اما حجم و ارزش معاملات خرد نیز در این روز نسبت به روزهای اخیر کاهش ملموسی داشت.

ثبات تقریبی در بازار سرمایه

بازار سهام امروز شاهد توقف شاخص کل بورس بود. نماگر اصلی بازار امروز با رشد 312 واحدی، تنها 0.01 درصد بالا رفت و در سطح دو میلیون و 161 و 77 واحد متوقف شد. این در حالی بود که شاخص هم‌وزن رشد نسبتا خوبی داشت و با رشد هزار و 787 واحد، معادل 0.24 درصد بالا رفت و به ارتفاع 746 هزار و 446 واحد رسید.

در روزی که 50 درصد نمادهای بازار منفی بودند، شاخص کل فرابورس 63 واحد بالا رفت و به سطح 26 هزار و 294 واحد رسید تا رشد 0.24 درصدی را تجربه کند.

پابان بورس

نمادهای موثر

امروز نمادهای حکشتی و فولاد، بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شپنا، وبملت، شبندر، شستا و شتران، بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل بورس داشتند. در همین حال، حکشتی، ثشاهد، شستا، فولاد، ذوب، شفارس و خگستر، پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی بودند.

در فرابورس هم امروز نمادهای کگهر، انتخاب، تجلی و دماوند، بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای وسپهر، هزمز و فجهان، بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل این بازار داشتند. در همین حال، کرومیت، فصبا، کمرجان، کرمان، زماهان، خاور و نطرین، پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

حجم و ارزش معاملات خرد

تا لحظه تنظیم این گزارش، حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی بازار به هشت میلیارد و 100 میلیون برگه سهم رسیده که با ارزش پنج هزار و 263 میلیارد تومان معامله شدند. معاملات صندوق‌ها تا ساعت 15 ادامه دارد.

در همین حال تا کنون 141 میلیارد تومان پول حقیقی از سهام و 171 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

منبع: تجارت نیوز

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما