چهار درس مهم برای سرمایه گذاران رمزارزها/ کلید عبور از بحران

دومین درس این است که چه در حال سرمایه‌گذاری در سهام، ارز دیجیتال یا سایر دارایی‌ها باشید، کارشناسان می‌گویند، قرار دادن تخم مرغ ها در یک سبد اقدامی مخاطره آمیز است.

چهار درس مهم برای سرمایه گذاران رمزارزها/ کلید عبور از بحران

به گزارش خبرنگار سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- پس از یکسال سخت در بازار ارزهای دیجیتال، فروپاشی صرافی FTX ضربه ای دیگر به بازار وارد کرد. در این رابطه کارشناسان معتقدند در هنگامه پر چالش کنونی درس های مهمی وجود دارد که سرمایه گذاران رمزارزها باید از آن اطلاع داشته باشند.

به گزارش cnbc، درس نخست این است که سرمایه گذاران باید بدانند که ارزهای دیجیتال خود را در کجا و چگونه نگهداری می کنند. یکی از کارشناسان ارشد این حوزه می گوید که 50 درصد از مشتریان جوان او به نوعی دارای رمز ارز هستند. آنها در ابتدا باید بدانند که دارایی خود را کجا نگهداری کرده و از خطرات احتمالی آن نیز آگاه باشند.

وی تاکید می کند:  فکر می‌کنم فروپاشی FTX برای شرکت‌های مالی سنتی مانند Fidelity که در حال ورود به فضای ارزهای دیجیتال هستند، مفید خواهد بود، زیرا سطح مشخصی از اعتماد دارند. در اوایل این ماه، Fidelity Investments  برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی یک محصول رمزنگاری بدون کمیسیون اعلام کرد که به سرمایه‌گذاران امکان خرید و فروش بیت‌کوین و اتریوم را می‌دهد

. فروپاشی FTX همچنین علاقه به ذخیره سازی سرد یا آفلاین کردن ارز دیجیتال را افزایش داده است و آن را کمتر در معرض هک قرار می دهد. با این حال، این حرکت باعث می شود دارایی ها نقدینگی کمتری داشته باشند و تجارت سریع آن دشوارتر شود.

تنوع همیشه مهم است

 دومین درس این است که چه در حال سرمایه‌گذاری در سهام، ارز دیجیتال یا سایر دارایی‌ها باشید، کارشناسان می‌گویند، قرار دادن تخم مرغ ها در یک سبد اقدامی مخاطره آمیز است.

در این رابطه جورج گاگلیاردی، بنیانگذار مجموعه Coromandel، معتقد است: تنوع همیشه مهم است. برای افرادی که تخصص بالایی در بازار رمزارزها دارند، سقوط FTX و روند نزولی بازار، اهمیت تنوع بخشی به سبد سرمایه گذاری را گوشزد می کند. در واقع فروپاشی FTX تجربه ای باشد مبنی بر اینکه هر فرد یا شرکتی همواره در خطر و معرض ورشکستگی قرار دارد.

یکی دیگر از تحلیل گران بازار معتقد است: قیمت بیت کوین از نوامبر 2021 که به بالاترین رقم خود یعنی 68 هزار دلار رسید، اکنون بیش از سه چهارم کاهش یافته و به زیر 17 هزار دلار رسیده است. با این حال نکته مهم این است که  حتی اگر یک دارایی مالی ماهیت سفته بازی داشته باشد، باز هم می تواند در یک سبد دارای تنوع خوب نقش داشته باشد.

انتظار محدودیت های قانونی

در سوم این است که سرمایه گذاران باید در انتظار مقررات بیشتر در حوزه رمزارزها باشند. امری که با توجه به سقوط FTX حالا از سوی نهادهای رسمی به طور جدی تری پیگیری می شود. سنای آمریکا در ماه ژوئن لایحه ای را به منظور ایجاد یک ساختار نظارتی بر ارزهای دیجیتال ارائه کرده است. لایحه ای که مانند نظارت بر معامله طلا یا نفت در این کشور است. به گفته کارشناسان فروپاشی FTX می تواند این روند قانون گذاری را سرعت ببخشد و ممکن است در این راستا برخی از مدل های کسب وکار در بازار رمزارزها از بین بروند.

در این میان  اکسین واترز رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا و پاتریک مک‌هنری نماینده جمهوری‌خواه از کارولینای شمالی، هفته گذشته برنامه هایی را برای یک جلسه استماع در ماه آینده به منظور بررسی دلایل ورشکستگی  FTX اعلام کرده اند. در حالی که این کنگره است که در نهایت تصمیم می گیرد، سازمان های دولتی چگونه بر رمزارزها نظارت کنند، برخی از نهادها مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای اعمال قوانین سختگیرانه تر پافشاری می کنند.

برای خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

درس چهارم این است که صرف نظر از جایی که ارز دیجیتال دارید یا خیر، از سوابق تراکنش های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. یک وکیل مالیاتی در این خصوص معتقد است: جمع‌آوری اسناد گزارش‌دهی یکی از سخت‌ترین بخش‌های مالیات‌های کریپتو است. اگر صرافی تعطیل شود، شما برای ثبت و بازگشت خود نیاز به سوابق خواهید داشت. دو هفته قبل تعداد انگشت شماری از افراد بودند که به چالش فعلی FTX مشکوک شدند. شما با این کار نه تنها سوابق را برای روزهای مبادا در اختیار دارید، بلکه می توانید صورت های سود و زیان خود را نیز بسنجید.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما