5 خبر مهم در بازار رمزارزها

حمله هکرها به باینانس تا کلاهبرداری 17 میلیون دلاری سیلسیوس

حمله هکرها بر پل زنجیره ای بین BNB Beacon Chain و BNB Smart Chain تأثیر گذاشته است و میزان توکن ها به سرقت رفته بین 100 تا 110 میلیون دلار تخمین زده می‌شود و باقی مانده وجوه نیز روی زنجیره مسدود شده است.

حمله هکرها به باینانس تا کلاهبرداری 17 میلیون دلاری سیلسیوس

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- در یک حمله سایبری، هکرها موفق شدند 2 میلیون توکن باینانس BNB به ارزش 570 میلیون دلار را از زنجیره این صرافی معتبر سرقت کنند. به همین دلیل به منظور جلوگیری از این حمله هکری، عملیات بلاک چین باینانس طی روز دوشنبه برای ساعاتی متوقف شد. در این رابطه، ژائو مدیرعامل صرافی باینانس اعلام کرد که حمله هکرها بر پل زنجیره ای بین BNB Beacon Chain و BNB Smart Chain تأثیر گذاشته است و میزان توکن ها به سرقت رفته بین 100 تا 110 میلیون دلار تخمین زده می‌شود و باقی مانده وجوه نیز روی زنجیره مسدود شده است.

دومین خبر این است که مدیران سلسیون 17 میلیون دلاری که از قبل مسدود شده بوده را طی یک نقل و انتقال از حساب کاربران خود برداشت کرده اند.  این اقدام در زمانی صورت گرفته که این سیلسیوس اعلام ورشکستگی کرده است. با این حال دو مدیر سابق این مجموعه حرکت مبالغی به ارزش 10 و 7 میلیون دلار از حساب کاربران برداشت کرده اند.

سومین خبر مهم روز دوشنبه در خصوص این است که قرار است  MakerDAO500 میلیون دلار از DAI را به اوراق خزانه آمریکا و اوراق قرضه شرکتی تبدیل کند. MakerDAO یک پروژه مالی غیر متمرکز DeFi و ناشر استیبل کوین DAI است که قصد دارد این در این پروژه سرمایه گذاری کند. طبق گفته مدیران این پروژه چنین اقدامی باعث بازسازی ترازنامه مالی شده و قرار است 80 درصد از سرمایه به اوراق خزانه داری کوتاه مدت آمریکا و 20 درصد آن نیز به اوراق قرضه شرکتی تبدیل شود.

خبر چهارم نیز در این رابطه است که FTX قصدا دارد همکاری خود را با شرکت Visa گسترش دهد. هدف از این مشارکت، راه اندازی کارت‌های رمزنگاری شده در 40 کشور جدید است. در واقع صرافی رمزارز FTX در مشارکت با Visa در حال تقویت ارائه خدمات مالی رمز نگاری شده در آمریکا و 40 کشور دیگر است. مدیرعامل FTX با اعلام این خبر گفته که ما برای همکاری با یکی از بزرگترین شبکه های پرداخت جهان بسیار هیجان زده هستیم و قصد داریم ارائه خدمات را با این شرکت برای تامین مالی میلیون‌ها تاجر در سراسر جهان گسترش دهیم. گفتنی است پس از انتشار این خبر ارزش توکن FTXبه نام FTX 4 درصد افزایش یافته است.

پنجمین خبر مهم دنیای رمزارزها نیز این است که lido قرار است در  شبکه های لایه 2 اتریوم Arbitrum و Optimism  ادغام شود. این ادغام به کاربران دو شبکه L2 اجازه می دهد تا به توکن بسته بندی شده ETH (wstETH) Lido دسترسی داشته باشند. بر اساس پست پنجشنبه لیدو در توییتر، این شرکت «در راستای عرضه کامل L2 کار می‌کند تا از گسترش اتریوم پشتیبانی کند و در عین حال دسترسی به استراتژی‌های منحصربه‌فرد را از طریق استکینگ مایع فراهم کند.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما