اقتصاد 100 بررسی می کند

بیت کوین به روزهای باشکوه خود باز می گردد؟

روزهای درخشان بیت کوین در راه است؟ تحلیل گران معتقدند با توجه به شرایط کنونی، قیمت بیت کوین، مقاومت فعلی خود را در بازه زمانی 6 ماه تا یک سال آینده خواهد شکست و در نهایت تا پایان سه ماهه سوم سال 2023 شاهد جهش قیمت آن خواهیم بود.

 بیت کوین به روزهای باشکوه خود باز می گردد؟

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- محمدرضا ستاری: برخی کارشناسان معتقدند از آنجا که بیت کوین در طول تاریخ خود تنها چهار بار به زیر مقاومت کلیدی سقوط کرده است، بر اساس تحلیل قیمت واقعی و هزینه های استخراج آن به صورت بالقوه قادر است مقاومت فعلی را در سال 2023 شکسته و دوباره مسیر صعودی تاریخی خود را طی کند.

به گزارش اقتصاد 100، تحلیل های صورت گرفته از سوی CryptoSlate، نشان می دهد که بر اساس متغیرهایی نظیر قیمت واقعی و هزینه بیت کوین، این رمزارز اصلی قادر است به روند نزولی خود خاتمه داده و تا پایان سه ماهه اول سال آینده میلادی به کانال صعودی وارد شود. گفتنی است قیمت واقعی بیت کوین از تقسیم قیمت فعلی بر ارزش بازار یک رمزارز به دست می آید.

در واقع در اینجا به جای اینکه قیمت بسته شدن روزانه را در نظر بگیریم،  بخش‌های مختلفی از منابع را با قیمت‌های متفاوت می سنجیم. به همین دلیل محاسبات بر اساس این فرمول نشان می دهد که بیت کوین قابلیت وارد شدن به یک سیر صعودی واقعی را داراست.

در زمان تنظیم این گزارش قیمت بیت کوین 20430 دلار است و قیمت واقعی آن کمی بالاتر از 21 هزار دلار برآورد می شود.

در این راستا،  قیمت تحقق‌یافته برای گروه‌های دارندگان کوتاه‌مدت (STH) و دارندگان بلندمدت (LTH) می‌تواند برای منعکس‌کننده مبنای هزینه کل برای هر دو گروه محاسبه شود.  بنابراین نسبت هزینه های سرمایه گذاران کوتاه مدت و بلندمدت، منعکس کننده قیمت واقعی در این بازه زمانی است. یعنی اگر معیار یک روند صعودی داشته باشند، بیانگر حالت نزولی بازار است که در آن سرمایه گذاران کوتاه مدت در مقایسه با سرمایه گذاران بلند مدت بیشتر ضرر می کنند.

از سوی دیگر اگر یک خط روند نزولی ترسیم کند، منعکس کننده احساسات بازار صعودی است که در آن سرمایه گذاران بلند مدت دارایی ها خود را خرج کرده و به معامله گران فعال در بازار انتقال می دهند. در این راستا، تحلیل ها نشان می دهد نقطه پایه هزینه سرمایه گذاران بلندمدت بالاتر از سرمایه گذاران کوتاه مدت است. این معیار پیش از این نشان می داد که بازار به مرحله وضعیت نزولی رسیده است.

 این معیار تاکنون سه مرتبه پیش از این رخ داده و هر بار نیز قیمت بیت کوین را به سطوح جدیدی از رشد رسانده است. بنابراین تحلیل گران معتقدند با توجه به شرایط کنونی، قیمت بیت کوین، مقاومت فعلی خود را در بازه زمانی 6 ماه تا یک سال آینده خواهد شکست و در نهایت تا پایان سه ماهه سوم سال 2023 شاهد جهش قیمت آن خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما