با دستور دادستان نیویورک صورت گرفت

بزرگترین مصادره تاریخ رمز ارز ها !

فردی به نام ژونگ با دستکاری سیستم برداشت جاده ابریشم، ضمن ایجاد 140 تراکنش مختلف توانسته بود با دور زدن سیستم‌ها، میزان 50676 بیت کوین را از طریق ایجاد کیف پول های خارجی به حساب‌های مختلف خود منتقل کند.

بزرگترین مصادره تاریخ رمز ارز ها !

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- محمدرضا ستاری: دامیان ویلیامز، دادستان ناحیه جنوبی نیویورک، روز دوشنبه گفت که مقامات قضایی 50676 بیت کوین مربوط به بازار دارک وب، جاده ابریشم را در ماه نوامبر کشف و ضبط کردند. ارزش این بیت کوین‌ها در زمان کشف 3.36 میلیارد دلار بوده که از لحاظ قیمتی با توقیف 70 هزار بیت کوین صرافی Bitfinex در ماه فوریه سال گذشته فراتر رفته و به بزرگترین توقیف تاریخ رمزارز لقب گرفته است.

به گزارش اقتصاد 100 به نقل از کوین دسک، در این پرونده که به جاده ابریشم معروف است، توکن‌ها در آدرسی به نام جیمز ژونگ از ایالت جورجیا ردگیری شده است. فردی که علاوه بر این میزان  بیت کوین، 661 هزار پول نقد و فلزات گران‌بهای دیگر نیز به همراه داشته و در سال 2012 به دلیل کلاهبرداری آنلاین مجرم شناخته شده بود.

جاده ابریشم یک بازار غیرقانونی در دارک وب بوده که بین سال‌های 2011 تا 2013 فعالیت داشته و عمدتاً تراکنش‌های آن از طریق بیت کوین صورت گرفته است. به همین دلیل ناظران اهمیت این کار را در این نکته می‌دانند که پس از گذشت 10 سال مقامات آمریکایی چنین پرونده‌ای را هنوز دنبال کرده‌اند و این امر نشان می‌دهد که روی وضع قوانین سفت و سخت بر معاملات مرتبط با رمزارزها بسیار جدی هستند.

اپراتور سایت جاده ابریشم هم اکنون در حال گذراندن 40 سال حبس است بدون حق داشتن آزادی مشروط است. در آن زمان و در سال 2014، مقامات آمریکایی 50 هزار توکن بیت کوین را به مزایده گذاشته و آن را به قیمت 20 میلیون دلار به فروش رساندند. اما پس از این ماجرا فردی به نام ژونگ با دستکاری سیستم برداشت جاده ابریشم، ضمن ایجاد 140 تراکنش مختلف توانسته بود با دور زدن سیستم‌ها، میزان 50676 بیت کوین را از طریق ایجاد کیف پول های خارجی به حساب‌های مختلف خود منتقل کند.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما