جریمه ۶۰ هزار میلیارد تومانی بانک‌های متخلف

جریمه ۶۰ هزار میلیارد تومانی بانک‌های متخلف در پرداخت وام نهضت ملی مسکن، موضوعی بوده که مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از آن خبر داده است.

جریمه ۶۰ هزار میلیارد تومانی بانک‌های متخلف

ابوالفضل نوروزی اظهار کرد: تا به امروز حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان، بانک مسکن به پروژه‌های نهضت ملی مسکن اختصاص داده است و بانک‌های که همکاری نکردند باید حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان جریمه مالیاتی به سازمان مالیاتی پرداخت کنند.

وی توضیح داد: طبق ماده 4 قانون جهش تولید مسکن، بانک ها موظف شدند که 20 درصد تسهیلات پرداختی شان را اختصاص بدهند به بخش مسکن. این قانون در قانون بودجه 1400 این موضوع تکرار شده بود و در قانون جهش تولید مسکن هم این موضوع مدنظر قرار گرفت و به این ترتیب تبدیل به قانون پایدار شد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: جلسات خیلی زیادی با دوستان بانک مرکزی داشتیم خیلی همکاری خوبی بانک مسکن با ما داشتند و حدود 20هزار میلیارد تومان بانک مسکن به پروژه های نهضت ملی مسکن اختصاص داده است و برخی از بانک ها هم به خصوص بانک های دولتی منابعی را اختصاص داده اند.

نوروزی تصریح کرد: ولی سایر بانک ها همکاری خیلی حداقلی بوده است و قانونگذار این موضوع را دیده که اگر بانک ها همکاری نکنند آن سهمیه ای را که مشخص شده را به بخش مسکن تخصیص ندهند 20 درصد باید جریمه مالیاتی شوند. محاسباتی که ما کرده ایم حدود 60 هزار میلیارد تومان بانک ها باید جریمه مالیاتی به سازمان مالیاتی پرداخت کنند و این می شود جزء منابع صندوق ملی مسکن.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع : واحد مرکزی خبر

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما