سه دلیل برای افزایش قیمت و رونق بازار رمزارزها

بیت کوین روی کانال طلایی / دوباره فرصت کسب سود نجومی است؟

بیت کوین اواخر هفته گذشته با شکستن مقاومت 20 هزار دلاری به قیمت 20484 دلار نیز رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که قیمت بیت کوین ماه ها در حالت نزولی بود اما به یکباره و در عرض 24 ساعت، سودی 7 درصدی داده است

بیت کوین روی کانال طلایی / دوباره فرصت کسب سود نجومی است؟

اواخر هفته گذشته بود که قیمت بیت کوین به بالاترین میزان خود در طول شش هفته گذشته رسیده و دورنمای رد کردن مقاوت 20 هزار دلاری را ترسیم کرده است.

به گزارش اقتصاد 100 به نقل از کوین تلگراف، سوال سرمایه گذاران و فعالان بازار رمزارز این است که چرا در حالی که برخی از پیش بینی ها حاکی از افول بازار بوده، اما طی دو روز اخیر شاهد رد شدن سقف 20 هزار دلاری از سوی بیت کوین هستیم. در این میان تحلیل گران سه دلیل عمده را عامل اصلی چنین افزایش قیمتی عنوان می کنند.

بیت کوین روز چهارشنبه با شکستن مقاومت 20 هزار دلاری به قیمت 20484 دلار نیز رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که قیمت بیت کوین ماه ها در حالت نزولی بود اما به یکباره و در عرض 24 ساعت، سودی 7 درصدی داده است. این در واقع پاداشی است برای کسانی که ماه هاست انتظار کشیده و دارایی خود را به فروش نرسانده اند.

به گفته ناظران شرایط اقتصاد کلان نسبت به هفته گذشته تغییر محسوسی نداشته، اما از آنجا که گمانه زنی ها برای تغییر سیاست فدرال رزرو در خصوص تغییر نرخ بهره مطرح شده، این مساله باعث شوک مثبت به بازار کریپتو بوده است. در واقع افزایش مجدد نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، بدترین سناریوی ممکن برای دارایی های ریسک پذیر محسوب می شود. به همین دلیل پیش بینی می شود که سیاست آمریکا در قبال افزایش نرخ بهره در حال تجدید نظر و همین امر یک سیگنال مثبت برای بازار خسته و انقباضی رمزارزهاست.

از سوی دیگر نوسانات بیت کوین در ماه جاری میلادی به گونه ای بود که بیشتر از یک استیبل کوین تبعیت می کرد تا یک دارایی ریسکی.

در این رابطه، ویلیام کلمنته یکی از بنیانگذاران شرکت تحقیقاتی Reflexivity Research، معتقد است: «بسیار خنده‌دار است که نوسانات آنقدر فشرده شده و ما آنقدر به عنوان شرکت‌کنندگان در بازار شرطی شده‌ایم که کوچک‌ترین حرکت ۳ درصدی به نظر حرکت ۱۵ تا ۲۰ درصدی می رسد.

تمامی این موارد نشان می دهد که گاوهای بازار به دنبال بازگرداندن قیمت ها و تکان دادن به وضعیت هستند.

در این خصوص شرکت بازرگانی بارچارت در این هفته اعلام کرده است که بیت کوین اکنون با طلا همبستگی حدود 0.50 دارد که نسبت در اواسط ماه آگوست افزایش یافته است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما