پیشروی قیمت دلار در هرات و سلیمانیه

قیمت دلار زیر سایه تنش سیاسی/قیمت سکه و طلا صعودی ماند

اقتصاد۱۰۰-به نظر می رسد تنش های سیاسی بین غرب و تهران باعث شده سطح انتظارات برای قیمت دلار در تهران تقویت شود.

قیمت دلار زیر سایه تنش سیاسی/قیمت سکه و طلا صعودی ماند

به گزارش اقتصاد۱۰۰ و به نقل از اقتصادنیوز، فضای بازار ارز تهران در روزهای اخیر تحت تاثیر اقدامات اخیر پارلمان اروپا  و همچنین محدودیت‌های اعمال‌شده برای همکاری بانک‌های عراقی با ایرانی‌ها ملتهب شده است.

پس لرزه یک تصمیم سیاسی در بازار دلار 

به نظر می رسد تنش های سیاسی بین غرب و تهران باعث شده سطح انتظارات برای قیمت دلار در تهران تقویت شود. 

در بازار گفته می‌شود که نوسان‌گیران با اشاره به قطعنامه اخیر پارلمان اروپا، در حال جوسازی درمورد آن و همچنین احتمال اتمام مذاکرات هسته‌ای هستند.

امروز امیر عبداللهیان، وزیر خارجه در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه، گفت: بنابر اظهارات رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا، غربی ها به دنبال اجرای این قطعنامه نیستند اما اگر اروپا مواضعش را تغییر ندهد احتمال انجام هر اقدام تقابلی متصور است.

3 نسخه برای کاهش تب دلار 

در شرایط فعلی عده ای از فعالان بازار باور دارند سه خبر می‌تواند التهاب بازار را از بین ببرد: سفر گروسی به تهران، برگشت ایران و غرب به میز مذاکره و ایجاد بازار مبادله ارزی از طرف بانک مرکزی.

3 شرط مهم برای کاهش قیمت دلار /پیش بینی بازار ارز 2 بهمن

پیشروی قیمت دلار در هرات و سلیمانیه/ درهم به تماشا نشست

بازیگران ارز هرات در دومین روز هفته شاهد پیشروی قیمت دلار بود. طبق بررسی های به عمل آمده اسکناس آمریکایی امروز در بازار مذکور وارد کانال جدید شده بود و به سمت نیمه کانال حرکت کرد.

در سلیمانیه هم نرخ دلار 100 تومان بالاتر از روز قبل معامله شد اما دلار فردایی در بازار یاد شده وارد کانال جدید بود. نرخ حواله درهم نیز امروز در مقایسه با روز قبل رنج رو به بالا بود. 

 

ثبات قیمت دلار در بازار رسمی 

در بازار رسمی ایران هم قیمت دلار متشکل و توافقی نسبت به روز گذشته تقریبا ثابت بود. نرخ دلار توافقی در بازار امروز در محدوده 39 هزار و 340 تومان و در بازار متشکل ارزی در حول و حوش 38 هزار و 706 تومان به فروش رسید. 

اقدام جدید بانک مرکزی برای کاهش تب دلار 

امروز بانک مرکزی اعلام کرد: از هفته آتی صرافی‌ها می توانند نسبت به خرید ارز به صورت اسکناس از اشخاص حقیقی و حقوقی تحت سرفصل «تامین نیازهای ضروری» اقدام نمایند.

صرافی‌ها همچنین مجازند نسبت به فروش منابع تامین شده از این محل به اشخاص حقیقی ایرانی (بالای 18 سال) و حقوقی مقیم به صورت یک بار در سال برای هر مشتری و پس از احراز هویت وی تا سقف 5 هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها در سرفصل «تامین نیازهای ضروری» اقدام نمایند.

سکه و طلا دوباره بالا کشید

 در بازار داخلی ایران قیمت طلا 18 عیار امروز بالا رفت. آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده قیمت طلا 18 عیار امروز تا 2 میلیون و 127 هزار و 700 تومان بالا رفته است.قیمت طلا 18 عیار ظهر  امروز در زمان نگارش  این گزارش 2 میلیون و 116 هزار و 600 تومان بود. فلز گران بهای داخلی روز گذشته رد محدوده 2 میلیون و 61 هزار و 900 تومان بسته شده بود. 

سایت اتحادیه امروز  همچنین اعلام کرده که قیمت سکه  امامی تا سطح 24 میلیون و 855 هزار تومان پیشروی کرده است.

هیجان در بازار سکه /پیش بینی قیمت سکه 2 بهمن از مسیر دلار

قیمت سکه در سایت مذکور در زمان نگارش این گزارش 24 میلیون و 854 هزار تومان بود. این قیمت نسبت به عصر روز گذشته308 هزار تومان بالاتر بود. قیمت ربع سکه هم امروز به 10 میلیون و 100 هزار تومان رسید که در مقایسه با روز قبل 100 هزار تومان رشد کرده بود. 

منبع : اقتصاد نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به توجه به لایحه افزایش یک روز به تعطیلات هفتگی ، با کدام گزینه موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما