بورس همچنان می‌تازد!

یکی از کارشناسان بازار سرمایه معتقد است: به دلیل ابهامات بودجه 1402، فاصله زیاد نرخ دلار آزاد و نیما و همچنین عقب‌ماندگی بازار سهام از دیگر بازارهای موازی، فعلا روند افزایشی بورس ادامه‌دار خواهد بود.

بورس همچنان می‌تازد!

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد ۱۰۰- وزبه شریعتی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد 100، تحلیل خود از وضعیت بازار بورس در سه ماهه پایانی سال 1401 را اینطور بیان کرد: در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و 600 هزار واحد و دلار به بالای 43 هزار تومان رسیده که این نرخ دلار، موضوع بسیار مهمی در این روزهای بازار بوده و رشد نرخ دلار نشان‌دهنده کاهش ارزش پول ملی است.

شریعتی اضافه کرد: اینکه بخواهیم پیش‌بینی کنیم بازار تا پایان سال دچار چه وضعیتی خواهد بود، تقریبا امکان‌پذیر نیست اما به نظر می‌رسد سهام‌هایی که رشد واقعی و نه اسمی در این روزها داشتند، آینده بهتری در انتظار آنها خواهد بود. ازسوی دیگر ابهاماتی مانند بودجه 1402 باید برطرف شود تا به طور مثال، وضعیت مالیات‌ها، نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، نرخ سوخت، بهره مالکانه، وضعیت انتشار اوراق، نرخ ارز در بودجه 1401 و ... مشخص شود و به این ترتیب بتوان وضعیت بازار سهام در روزهای آتی را تحلیل کرد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، در روزهای اخیر ملک هم‌قیمت با دلار درحال افزایش است و طلا و سکه نیز با رشد بالایی درحال افزایش هستند؛ پیش از این بازار سهام از این بازارهای موازی جا مانده بود که باید تلاش کرده تا خود را به آنها نزدیک کند. به این ترتیب به نظر می‌رسد رشد بازار سهام همچنان درحال افزایش باشد.

شریعتی در پایان تاکید کرد: یکی از اتفاقات مهم این روزها، فاصله نرخ دلار آزاد و نیما است که این موضوع در بلندمدت تاثیر بدی روی شرکت‌های صادرات‌محور (که البته اکثر شرکت‌های بورسی را شامل می‌شود) خواهد داشت. بنابراین باید این فاصله کمتر شود تا شرکت‌ها بتوانند برای سال آینده سودسازی مناسبی داشته باشند.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما