چهار محرک اصلی بورس در روزهای فعلی

کارشناسان بازار سرمایه اظهار کرد: در این روزها چند عامل مهم بر بورس تاثیرگذار هستند که باید در انتظار مشخص شدن آن‌ها باشیم تا بتوان وضعیت بورس را پیش‌بینی کرد.

چهار محرک اصلی بورس در روزهای فعلی

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- کاویان عبدالهی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با وضعیت فعلی بازار و محرک‌های این روزها به اقتصاد 100 گفت: در این مدت فعلی با چند موضوع روبه‌رو هستیم؛ یکی از این موضوعات، بحث افزایش قیمت دلار آزاد و نیمایی است. دلار نیمایی نیز به 30 هزار تومان رسیده و هرچه فاصله بین دلار آزاد و نیمایی کمتر شود، این موضوع به نفع شرکت‌های صادرات‌محور خواهد بود. البته اگر این فاصله به زودی پر نشود، به این شرکت‌ها لطمه زیادی وارد خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: موضوع بعدی بحث بودجه است که عملا تاکنون نیز هیچ جزئیاتی از آن منتشر نشده است. این موضوع یکی از ریسک‌های این روزهای بازار است.

عبدالهی افزود: در کنار این موارد، شرایط خوبی در معاملات بورس کالا درحال رقم خوردن است. این موضوع که هرچه سریع‌تر بحث قیمت‌گذاری از محصولات حذف شود، موضوع بسیار خوبی است. اعلام شده که خودروهایی مانند پژو 206 و دنا نیز قرار شده در بورس کالا عرضه شود که درمجموع همه این موارد می‌تواند روی صورت‌های مالی خودرویی‌ها تاثیرات خیلی خوبی داشته باشد. با ادامه این شرایط به نظر می‌رسد به جز ایران‌خودرو، شرکت‌های دیگر خودرویی نیز محصولاتشان را در بورس کالا عرضه کنند که درنهایت بتوانند این صنعت که سال‌ها است با زیان مواجه است، به سوددهی برسد. درمجموع این موضوع می‌تواند به دلیل لیدر بودن خودرویی‌ها، به بازار سرمایه نیز کمک کند.

وی در پایان تاکید کرد: با تمام این تفاسیر باید منتظر گزارش‌های سه ماهه نیز باشیم تا بتوانیم کلیت بازار را پیش‌بینی کنیم.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما