گروه 20 شمشیر را برای ارزهای دیجیتال از رو بست/ نشست هند برای تدوین قوانین محدود کننده

آجی ست، وزیر امور اقتصادی هند، هفته گذشته در یک کنفرانس خبری گفت که هدف کشورهای گروه 20 ایجاد یک اجماع سیاستی در مورد دارایی‌های رمزنگاری برای مقررات بهتر جهانی است.

گروه 20 شمشیر را برای ارزهای دیجیتال از رو بست/ نشست هند برای تدوین قوانین محدود کننده

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- بیست اقتصاد بزرگ دنیا که به گروه 20 مشهور هستند، به دنبال ایجاد یک اجماع سیاسی جهت وضع مقررات جهانی برای ارزهای دیجیتال هستند.  در این رابطه گیتا گوپینات، معاون صندوق بین‌المللی پول (IMF) می‌گوید: «پس از فروپاشی کریپتوها که اخیراً شاهد آن بودیم، واضح است که ما به استانداردهای مورد توافق بین‌المللی در مورد مقررات نیاز داریم. شاهد بودیم که چند روز قبل معاونان بانک مرکزی بیست اقتصاد بزرگ دنیا برای نخستین بار در بنگلور هند دور هم جمع شدند تا در این مورد به مذاکره و رایزنی بپردازند.

در این راستا، آجی ست، وزیر امور اقتصادی هند، هفته گذشته در یک کنفرانس خبری گفت که هدف کشورهای گروه 20 ایجاد یک اجماع سیاستی در مورد دارایی‌های رمزنگاری برای مقررات بهتر جهانی است. به گزارش رویترز، ست با اشاره به اینکه پیامدهای دارایی های کریپتو برای اقتصاد، سیاست های پولی و بخش بانکی باید برای ایجاد اجماع مورد مطالعه قرار گیرد، گفت:

مقررات باید از دیدگاه سیاست اتخاذ شده ناشی شود. در واقع، یکی از اولویت‌هایی که روی میز گذاشته شده است، کمک به کشورها برای ایجاد اجماع برای رویکرد سیاستی در مورد دارایی‌های کریپتو است.

لازم به ذکر است فروپاشی صرافی FTX منجر به درخواست‌هایی برای نظارت بهتر بر بازار کریپتو شده است. FTX در 11 نوامبر در ایالات متحده اعلام ورشکستگی کرد و مدیر عامل سابق این صرافی یعنی بانکمن- فرید نیز این هفته دستگیر شد. در این رابطه دولت ایالات متحده و رگولاتورها چندین اتهام کلاهبرداری علیه FTX و بانکمن- فرید مطرح کرده اند.

گیتا گوپینات، معاون مدیر صندوق بین‌المللی پول (IMF) تصریح کرده که کشورهای گروه 20 قصد دارند در کنفرانس هند در سه زمینه سیاست‌گذاری را در دستور کار خود قرار دهند. نخست مدیریت بدهی، دوم وضع مقررات برای ارزهای دیجیتال و نیز تامین مالی آب و هوایی. در واقع دستور کار مهم این نشست که می‌تواند در آینده بازارهای رمزارز تاثیر قابل ملاحظه‌ای داشته باشد، رسیدن به یک توافق جهانی جهت مقررات برای بازار رمزارزهاست. مسئولان اعلام کرده‌اند که بتوانند در سال آینده میلادی این مهم را به سرانجام برسانند. علاوه بر این موضوع ایجاد رمزارزهای ملی توسط کشورهای گروه بیست نیز از جمله موارد مهم در نشست کشورهای گروه 20 است.

گفتنی است اعضای گروه 20 عبارتند از آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، جمهوری کره، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، ترکیه، بریتانیا، ایالات متحده و اتحادیه اروپا که در حدود 85 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما