اقتصاد 100 گزارش می دهد

چرخش معنادار هندی ها در قبال رمزارزها

وزیر دارایی اخیراً صحبت هایی مطرح کرده که می تواند انقلابی در عرصه بازار کریپتوکارنسی پدید آورد. او می گوید، کشورش قصد دارد SOPهای رمزنگاری شده را میان کشورهای گروه جی 20 گسترش دهد.

چرخش معنادار هندی ها در قبال رمزارزها

به گزارش خبرنگار گروه بانک بیمه و بورس اقتصاد 100-  نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند برای عملیاتی خود برای توسعه ارزهای دیجیتال میان کشورها جی 20 را تشریح کرده است. وی که تا پیش از این خواستار همکاری جهانی در خصوص بازار کریپتو بوده و در برابر پذیرش رمزارزها به عنوان یک جریان اصلی پولی و مالی محتاط بود، حالا تاکید کرده که یکی از دستورکارهای مهم هند در اجلاس آینده گروه 20، مربوط به رمزارزها خواهد بود. 

به گفته وزیر دارایی هند، هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند در خصوص این بازار و آینده آن تصمیم گیری کند. اگر چه وزیر دارایی هند از خطر رمزارزها برای اقداماتی نظیر پولشویی هشدار داده، اما معتقد است که همه کشورها باید با همکاری یکدیگر در تنظیم مقررات لازم برای رمزارزها همت کنند. 

در همین رابطه است که بانک مرکزی هند فهرستی از ویژگی های پیشنهادی خود در خصوص ارز دیجیتال هند به نام CBDC را منتشر کرده است. در واقع این اقدام انگیزه اصلی ایجاد روپیه دیجیتال است که می تواند برای این کشور جهت کاهش هزینه های عملیاتی و بهبود فرآیندهای پولی و مالی نتیجه بخش باشد.

لازم به ذکر است بانک مرکزی هند چند روز قبل ویژگی های روپیه دیجیتال را در گزارشی 51 صفحه ای منتشر کرده است. در واقع این سند انگیزه اصلی راه اندازی روپیه دیجیتال و قوانین مرتبط با رمزارزها در این کشور است. با توجه به اینکه هند از نظر جمعیتی در حال پیشی گرفتن از چین بوده و اقتصادش نیز به سرعت در حال پیشرفت است، یکی از مزایای عمده این کار کاهش استفاده از پول فیزیکی و هزینه های مرتبط با آن است. البته هندی ها نیم نگاهی نیز برای استفاده از این ابزار در معاملات خارجی خود دارند. هر چند که برخی از کارشناسان معتقدند چنین اقدامی در واقع محدودیت های قابل توجهی را برای کاربران هندی ایجاد کند.

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما