برگ برنده اپل برای رمزارزها/ جزئیات یک معامله برزگ

شاید این بیانیه در ابتدا ساده به نظر برسد، اما در واقع یک معامله بزرگ محسوب می شود. اپل بر مزایای سیستم جدید برای دفاع در برابر هکرها تاکید دارد.

برگ برنده اپل برای رمزارزها/  جزئیات یک معامله برزگ

به گزارش اقتصاد 100، هفته گذشته بود که اپل در بیانیه ای اعلام کرد: به منظور رمزگذاری سرتاسری و پشتیبان گیری از سوی کاربران در سرویس جدید خود ذخیره سازی به نام iCloud را ارائه می دهد. این بدان معناست که فقط یک کاربر با یک دستگاه مجاز می‌تواند به محتویات فضای ذخیره‌سازی ابری خود دسترسی داشته باشد، به همان روشی که تنها دارنده یک کلید خصوصی می‌تواند کیف پول بیت کوین را کنترل کند. این ویژگی جدید از عکس‌ها، یادداشت‌ها و سایر فایل‌ها برای کاربرانی که آن را فعال می‌کنند محافظت می‌کند. با این حال، ایمیل، تقویم و مطالب مخاطبین گنجانده نشده است، زیرا آنها باید با چندین سرویس تعامل داشته باشند. اپل در بیانیه‌ای که ویژگی‌های پیام‌رسانی با امنیت بالا و چشمگیر جدید را نیز تشریح می‌کند، خاطرنشان کرد که ذخیره‌سازی iCloud رمزگذاری‌شده در اوایل سال ۲۰۲۳ در سراسر جهان عرضه خواهد شد.

به گزارش کوین دسک، شاید این بیانیه در ابتدا ساده به نظر برسد، اما در واقع یک معامله بزرگ محسوب می شود. اپل بر مزایای سیستم جدید برای دفاع در برابر هکرها تاکید دارد. اما پیامدهای حفظ حریم خصوصی مسلماً عمیق تر است. تا به حال، اپل تحت فشار به اکثر مطالب موجود در iCloud دسترسی پیدا می‌کرد، مانند زمانی که حکم بازرسی یا دیگر حکم دادگاه آنها را مجبور به این کار می کرد. با این حال اپل سعی کرده است در برابر این خواسته ها بایستد، به عنوان مثال در جنگ دادگاه بی نتیجه سال 2015 خود با FBI .

اما سیستم ذخیره‌سازی رمزگذاری‌شده جدید بحث حقوقی را به چالش می‌کشد: مجری قانون و سازمان‌های اطلاعاتی قادر نخواهند بود که اپل را احضار یا به شکل دیگری مجبور به تحویل داده‌های کاربر کنند، زیرا اپل به سادگی توانایی فن‌آوری برای رعایت آن را نخواهد داشت. به همین دلیل است که دولت ها و سازمان های اطلاعاتی سال ها اپل را تحت فشار قرار داده اند تا این ویژگی را منتشر نکند. سرپیچی اپل از این فشار قابل تحسین است و مزایای بالقوه زیادی برای درک عمومی از حریم خصوصی دیجیتال دارد.

به طور خلاصه، تأثیرگذارترین سازنده سخت‌افزار و نرم‌افزار دیجیتالی روی کره زمین، موضعی قوی برای این ایده دارد که باید به حریم خصوصی دیجیتال واقعی احترام قائل شد.

در همین راستا کارشناسان معتقدند: حرکت به سمت رمزگذاری باید به نوبه خود به عادی سازی حریم خصوصی مالی آنلاین کمک کند. امری که یک موضوع حیاتی برای صنعت کریپتوکارنسی و رمزارزها محسوب می شود.. حریم خصوصی کریپتو در مواردی مانند تحریم Tornado Cash مورد حمله فزاینده ای قرار گرفته است. سیستم‌های جدید اپل از دو طریق دیگر مستقیماً از کریپتو سود می‌برند. اول، آنها تأثیر مستقیمی بر امنیت چیزهایی مانند کلیدهای رمزنگاری و کیف پول خواهند داشت. چه از طریق سهل انگاری و چه از طریق قضاوت واقعا بد، برخی از کاربران رمزارز شناخته شده اند که کلیدهای امنیتی خود را در پشتیبان گیری iCloud ذخیره می کنند. این آنها را هم در برابر هکرها و هم در یک نمونه بدنام FBI آسیب پذیر می کند. اما با رمزگذاری جدید اپل این خطر به شدت کاهش می یابد

. نکته قابل توجه نهایی برای کریپتو این است که سیستم جدید اپل یک پایگاه کاربر جدید را به شیوه‌های امنیتی و ویژگی‌های رابط که در کریپتو نیز گسترده است، معرفی می‌کند. این اولین باری است که از بسیاری از کاربران خواسته می شود تا کلیدهای رمزگذاری شخصی خود را بدون فرآیند بازیابی متمرکز مدیریت کنند. چنین موضوعی بی شباهت به این نیست که چگونه برنامه‌ها و پروتکل‌های رمزنگاری غیرقانونی از کاربران می‌خواهند تا کلیدهای خصوصی را دنبال کنند تا بانک خودشان باشند.

در این رابطه کریگ فدریگی، مدیر نرم‌افزار اپل، این را یک مسئولیت بزرگ خوانده است، زیرا مانند سیستم‌های بلاک چین، اپل نمی‌تواند به سادگی پسورد خود را بازنشانی کرده و زمانی که کاربر رمز عبور خود را گم می‌کند، یک رمز عبور جدید ارسال کند. اگرچه جزئیات فنی کمیاب است، اما بدون دادن یک درب پشتی به اپل به فایل های کاربر، انجام این کار احتمالا غیرممکن است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما