روس‌ها در حال درو کردن بیت‌کوین/ هجوم برای خرید ماینر

هزینه استخراج 1 بیت کوین با برق 0.07 دلار در هر کیلووات ساعت با به روزترین تجهیزات ماینینگ در روسیه در حدود 11 هزار دلار تمام می‌شود. این در حالی است که اکنون بیت کوین در روز جمعه 16975 دلار معامله می‌شود

روس‌ها در حال درو کردن بیت‌کوین/ هجوم برای خرید ماینر

به گزارش خبرنگار  پول و سرمایه اقتصاد 100- در حالی که مطابق با شرایط کنونی بازار استخراج رمزارزها به میزان زیادی کاهش یافته، اما به نظر می‌رسد استخراج کنندگان روسی چندان از این قضیه تاثیر نگرفته‌اند؛ چرا که برآوردها نشان می دهد تقاضای محلی برای سخت افزار استخراج بیت کوین در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی افزایش یافته است.

به گزارش کومرسانت برخی از توزیع‌کنندگان سخت‌افزار ماینینگ کریپتو در روسیه با افزایش قابل توجهی در تقاضا برای تراشه‌های مدار مجتمع (ASIC) ویژه برنامه‌های ماینینگ مواجه شده‌اند. در این رابطه یکی از فروشندگان ماینر اعلام کرد که  فروش ASIC خود در ماه های نوامبر و اکتبر از کل فروش در سه ماهه سوم فراتر رفته است. وی همچنین  اعلام کرده در طی نه ماه گذشته65 درصد سخت افزار بیشتری نسبت به سال 2021 فروخته است.

آرتم ارمین، مدیر توسعه چیلکوت در این خصوص معتقد است: «ما در حال کار با اشخاص حقوقی هستیم و می بینیم که آنها در یک معامله 30 درصد بیشتر از ابتدای سال تجهیزات خریداری کردند.

BitRiver بزرگترین مرکز داده متمرکز بر استخراج رمزارز روسیه نیز، افزایش قابل توجهی در تقاضا ثبت کرده و طبق گزارش ها، رشد 150 درصدی را در 10 ماه گذشته مشاهده کرده است.

این در حالی است که افزایش تقاضای روسیه برای سخت‌افزار استخراج ارزهای دیجیتال در بحبوحه روزهای سخت صنعت ماینینگ، با کل بیت‌کوین رخ می‌دهد. در واقع میزان درآمد معدن بیت کوین در نوامبر به پایین‌ترین حد خود طی دو سال اخیر رسیده است. در این میان تعدادی از شرکت‌های ماینینگ - از جمله Argo Blockchain و Core Scientific - این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا می‌توانند به دلیل ضررهای عظیم ناشی از بازار نزولی کنونی ارزهای دیجیتال، به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

برخی از کارشناسان معتقدند  ماینرها در روسیه احتمالاً به دلیل کاهش قیمت دستگاه های استخراج و همچنین انرژی کم هزینه، به طور فزاینده ای ASIC های کریپتو را احتکار می کنند.

میخائیل برژنف، تحلیل گر بازار کریپتو معتقد است: استخراج بیت کوین در روسیه با وجود کاهش شدید قیمت بیت کوین همچنان می‌تواند سودآور باشد. در واقع هزینه استخراج 1 بیت کوین با برق 0.07 دلار در هر کیلووات ساعت با به روزترین تجهیزات ماینینگ در حدود 11 هزار دلار تمام می‌شود. این در حالی است که اکنون بیت کوین در روز جمعه 16975 دلار معامله می‌شود که در حدود 7 هزار دلار برای استخراج کنندگان سود دارد. به گفته ولادیسلاو آنتونوف، تحلیلگر مالی BitRiver، استخراج کریپتوی صنعتی در روسیه از وضعیت فعلی بازار سود می برد. وی خاطرنشان کرد: تقاضا برای تجهیزات ASIC در بخش عمده فروشی به دلیل کاهش قیمت خرید افزایش یافت که تا حد امکان به قیمت تمام شده تولید نزدیک شده است. به گفته این کارشناس، این بهترین نقطه ورود برای سرمایه گذاری است. زیرا قادر است سودی قابل توجه در یک دوره سه ساله در پی داشته باشد.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
  • ناشناس ارسالی در

    خبر واسه صد ساله پیشه! چون الان بخاطر تغییر شبکه اتریوم کلا همه ماینرها و ریگهاشون رو فروختند! بخاطر همین قیمت کارتهای گرافیک هم سقوط کرده! اون چشمهای نازتو واز کن! البته اگر برق مفت باشه خب اره! یعنی برق دزدی!

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما