مراحل قیف فروش: از آگاهی تا حفظ مشتری در یک نگاه

اصطلاحاتی نظیر قیف فروش یا قیف بازاریابی این روزها زیاد شنیده می‌شود. به گزارش اقتصاد ۱۰۰، بنابر اعلام پستکس، این مدل بازاریابی به بازاریاب‌ها کمک می‌کند تا مشتریان را از مرحله آگاهی تا حفظ مشتری همراهی کنند. در دنیای پویا و رقابتی بازار، استفاده از قیف فروش به عنوان یک ابزار مهم برای افزایش فروش و جذب مشتریان شناخته می‌‌شود.

مراحل قیف فروش: از آگاهی تا حفظ مشتری در یک نگاه

این فرآیند از مرحله آگاهی تا تبدیل به مشتریان دایمی، اطمینان از انتخاب درست مشتریان را فراهم کرده و در نتیجه، تاثیر بسزایی در افزایش فروش و اعتبار برند دارد. قیف فروش در قسمت بالایی پهن است و در قسمت پایین باریک می‌شود. این مسیر، معمولا به چندین مرحله تقسیم می‌شود. این مراحل عبارتند از:

قیف فروش چیست و شامل چه مراحلی می‌شود؟

  • آگاهی: در این مرحله، مشتری برای اولین بار با محصول یا خدمات آشنا می‌شود و هدف، ایجاد علاقه و آگاهی است.
  • علاقه: در این مرحله، مشتری محصول یا خدمات را بیشتر بررسی می‌کند. هدف این مرحله برانگیختن کنجکاوی مشتری و تشویق وی به کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول است.
  • ارزیابی یا ملاحظه: در این مرحله، مشتری به طور فعال محصول را ارزیابی می‌کند. هدف از این مرحله ارایه اطلاعات لازم به مشتری جهت تصمیم‌گیری است.
  • تصمیم: در این مرحله، مشتری تصمیم به خرید محصول می‌گیرد. هدف این مرحله متقاعد کردن مشتری برای خرید است.
  • خرید و پرداخت: در این مرحله، مشتری محصول را خریداری نموده و از آن استفاده می‌کند.
  • حفظ: هدف از این مرحله اطمینان از رضایت مشتری و تشویق وی جهت تبدیل شدن به یک مشتری وفادار و دایمی است.

شناسایی نیازهای مشتری:

 زمانی که شما بخواهید محصولی را به مشتری بفروشید باید قبل از هر چیزی نیازهای او را شناسایی کنید. به‌عنوان مثال باید به مشتری نشان دهید که اگر از خدمات و محصولات شما استفاده کند چه کاری برایش راحت‌تر می‌شود؟ چگونه محصول یا خدمات شما باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان او خواهد شد؟ اگر بتوانید پاسخ این سوالات را پیدا کنید آنگاه می‌توانید نیازهای مشتری را تامین کنید. اگر بخواهیم این مثال را کمی بازتر کنیم می‌توانیم به پستکس اشاره کنیم. اگر بخواهید یکی از محصولات خود را به مشتری بفروشید با استفاده از خدمات پستکس که به صورت درب تا درب است می‌توانید در زمان و هزینه مشتری صرفه‌جویی کنید زیرا دیگر نیازی به مراجعه حضوری مشتری برای خرید محصول نیست.

شناسایی نیازهای مشتری

شرکت پستکس با سرویس‌های مختلفی که درنظر گرفته است، کار را برای شما که می خواهید محصول را برای مشتری ارسال کنید بسیار راحت کرده است. به عنوان مثال اگر مشتری عجله داشته باشد می‌توانید با استفاده از سرویس چاپار یا ماهکس در بازه زمانی خیلی کوتاه سفارش را برای مشتری ارسال کنید. یا حتی می‌توانید از جدیدترین سرویس پستکس به نام پست اتوبوسی استفاده کنید و در ظرف کمتر از ۳۶ ساعت از شرقی‌ترین به غربی‌ترین شهر کشور هر محصولی را که می‌خواهید ارسال کنید. در واقع مشتری شما احتیاجی به مراجعه به اداره پست ندارد. تصور کنید این خبر را به مشتری اعلام کنید! به نظر شما با این شرایط فوق العاده مشتری از شما خرید خواهد کرد یا نه؟

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما