مربی که شایسته احترام بیشتری است / پپ تاتاردیولا!! + عکس

اقتصاد 100 - این مربی شایسته احترام بیشتری است.

مربی که شایسته احترام بیشتری است / پپ تاتاردیولا!! + عکس

یکی از تیم‌های خوب لیگ برتر در هفته‌های آغازین فصل، ملوان بوده است. ملوان فصل را با ۲ شکست شروع کرد. آنها ابتدا ۲ بر یک به ذوب‌آهن باختند و سپس در تهران با یک گل از استقلال شکست خوردند. این باخت در شرایطی رقم خورد که ملوان در دقایق آغازین بازی یک ضربه پنالتی از دست داد؛ توپی که شاید اگر مهران احمدی گلش می‌کرد، شرایط کل مسابقه عوض می‌شد. در نهایت هم استقلال آن بازی را با تنها گل دقایق پایانی محمدحسین مرادمند به سود خود به پایان برد. در هفته سوم ملوان دست به‌کار بزرگی زد و با ۴ گل فولاد را شکست داد، نتیجه‌ای که هم سرنوشت خود قوها را عوض کرد و هم سرنوشت حریف خوزستانی را! علیرضا منصوریان بعد از این بازی اخراج شد و فولاد در ریل دیگری قرار گرفت. ملوان سپس در سیرجان برابر گل‌گهر یک بر یک مساوی کرد و در ادامه ۲ پیروزی شیرین ۲ بر صفر و یک بر صفر مقابل پیکان و نساجی به‌دست آورد. آنها دربازی بعدی خود هم در حالی در آبادان مقابل نفت یک بر یک مساوی کردند که واقعا تیم خوبی بودند.

شاگردان مهدی تارتار در انزلی درحالی برابر پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی به تساوی بدون گل رسیدند که می‌توانستند تیم یحیی گل محمدی را شکست دهند و بدشانسی و بی دقتی مهاجمان، ملوان جلوی این پیروزی را گرفت.

 

 

اوج کار ملوان مهدی تارتار اما در هفته نهم مقابل سپاهان در اصفهان بود تا جایی که ژوزه مورایس سرمربی پرتغالی حریف نیز به قدرت و لیاقت تیم انزلی اعتراف کرد.

تیمی که گفته می‌شود یکی از سه تیم ارزان قیمت لیگ برتر محسوب می‌شود. مهدی تارتار در این رابطه به خبرورزشی گفت: بله، ما تیم ارزان قیمتی هستیم اما بازیکنانم نشان داده اند ارزش طلا دارند. به صرف عقد قراردادهای گرانقیمت نمی‌توان روی یک تیم ارزش گذاشت و مهم تر از آن قیمت همدلی، فداکاری و شجاعت است که بازیکنان ملوان ثابت کرده اند در این فاکتورها بهترین هستند. بزرگ ترین سرمایه هر مربی داشتن بازیکنان تاکتیک پذیرو پرتلاش است که خوشبختانه این فصل من از آن بهره مند هستم.

 

 

وی ادامه داد: پیروزی در اصفهان بسیار ارزشمند بود و شهر انزلی را خوشحال کرد اما من به بازیکنانم هم گفته ام که نباید به همین برد اکتفا کنند. بازی در اصفهان تمام شد و به تاریخ پیوست. برای من هم بسیار ارزشمند بود اما ما فقط ۲۴ یا نهایتا ۴۸ ساعت زمان برای شادی داشتیم و بعد از آن باید به خود بیاییم. ما بازی مهمی‌با استقلال خوزستان داریم که اهمیت آن کمتر از سپاهان نیست. استقلال خوزستان تیم خوبی است که شاید در بازی‌های قبلی دچار بدشانسی و اتفاقات شده است. در حال حاضر انتظارات از ملوان بالا رفته و باید مراقب باشیم. بازی با سپاهان را باید فراموش کنیم و بازی به بازی جلو برویم.

نه آرتتا هستم و نه گواردیولا؛ من مهدی تاتار هستم/ از سبک همه مربیان الگو برداری می‌کنم

مهدی تارتار پس از پیروزی مقابل سپاهان از هواداران این تیم اصفهانی عذرخواهی کرد که در این رابطه به ما گفت: به هر حال بچه‌های ما جوان هستند و انصافا هم بردن تیم قدرتمند و پرافتخار سپاهان در اصفهان کار بزرگی بود. یک مقدار بیش از اندازه شادی کردیم و به همین خاطر هم من عذرخواهی کردم ضمن آن که حتما از قول من بنویسید از پیروزی ۹ برصفر سپاهان به عنوان نماینده ایران برابر آلمالیق بسیار خوشحال شدم. سپاهان تیم پرمهره و خوبی است که قدرت زیادی دارد و می‌تواند در آسیا هم خوش بدرخشد.

این روزها رسانه‌ها از ملوان به عنوان تیم شگفتی ساز و به مهدی تارتار لقب آرتتا و گواردیولا داده‌اند. سرمربی ملوان انزلی در این رابطه تصریح کرد: نه! من نه میکل آرتتا هستم و نه گواردیولا و فقط مهدی تارتار هستم و سعی می‌کنم از سبک همه مربیان موفق الگوبرداری کنم. اگر ملوان تا اینجا موفق بوده اول لطف خدا، بعد تلاش بازیکنان و همکارانم در کادرفنی و هواداران پرشور انزلی بوده است. من کمترین نقش را داشته ام و دوست دارم همین طور چراغ خاموش کار کنم. سال‌هاست در این فوتبال در لیگ برتر و لیگ دسته اول مربیگری کردم. نه پارتی داشته ام و نه حامی‌خاصی و فقط و فقط لطف آن بالایی بوده است. امروز هم اتفاق خاصی نیفتاده چون اهداف بلند بالایی در سر دارم.

از تارتار پرسیدیم که چرا تیم‌های پرطرفدار و پولدار را به شما پیشنهاد نمی‌دهند که پاسخ داد: من گلایه ای ندارم! همیشه امیدم به خدا بوده و روی پای خود ایستاده ام. مطمئن هستم اگر روی کار خودم تمرکز داشته باشم نوبت من هم می‌رسد. البته در حال حاضر با افتخار در خدمت ملوان انزلی هستم. شما باید در انزلی زندگی کنید تا متوجه عشق و علاقه مردم این شهر به فوتبال شوید. انزلی یک قطب در فوتبال ایران بوده و واقعا خوشحالم امسال چنین انتخابی داشتم و امیدوارم در کنار طرفداران عاشق ملوان، یک فصل خاطره انگیز را در لیگ برتر رقم بزنیم. در ضمن از همه دوستان رسانه ای هم تشکر می‌کنم که ملوان انزلی را دیده اند و امیدوارم بتوانیم انتظارات را در آینده هم برآورده کنیم.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما