یک سرمایه دیگر تلف شد !

اقتصاد 100- این روزها آمار عجیب و غریبی در مورد افزایش مهاجرت از کشور منتشر می‌شود که به واقع تامل‌برانگیز است؛ هرچند گویا مسوولان توجهی به این ماجرا ندارند. مهاجرت هر نیروی بااستعدادی یک اتفاق ناگوار است و تلخی ماجرا، مخصوصا زمانی بیشتر می‌شود که پای سرمایه‌های اجتماعی و تخصصی کشور وسط باشد. متاسفانه ضرباهنگ مهاجرت در میان این قشر، تندتر هم هست. تازه‌ترین نامی که خروجش از کشور بحث‌برانگیز شده، علیرضا حیدری است؛ قهرمان سابق کشتی جهان که دیروز خبرگزاری تسنیم مصاحبه‌ای در مورد مهاجرت او منتشر کرده، هرچند نام کشور مقصد را بیان نکرده است.

یک سرمایه دیگر تلف شد !

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، حیدری در بخشی از این مصاحبه می‌گوید: «خیلی‌ها فکر می‌کنند من اینجا راحت‌ترم و وقت آزاد بیشتری دارم در حالی که این‌طور نیست. وقتی آدم می‌ر‌ود زندگی از تعادل خارج می‌شود. آنجا دیگر علیرضا حیدری نیستم و نمی‌توانم با این اسم زندگی کنم. باید یک‌سری موضوعات را جا بیندازم که شرایطم درست شود؛ داستان مهاجرت این است. شاید بعدها برگردم اما الان باید آنجا شرایطی را برای خانواده و خودم مهیا کنم و چیزهایی یاد بگیرم که قبلا یاد نگرفتم.» این بخش از مصاحبه حیدری هم جالب است: «من اکراه دارم پول از ایران ببرم، یعنی از نظر اعتقادی درست نمی‌دانم پولی را که در ایران درآوردم آنجا خرج کنم. فکر می‌کنم این پول باید در خود ایران خرج شود. پول عمده‌ای هم با خودم نبردم، در حد معمولی. باورم این است که باید دوباره آنجا بسازم و پول دربیاورم.»

این هم یک بخش معنادار از اظهارات او در مورد علیرضا دبیر، رئیس فعلی فدراسیون کشتی: «فکر می‌کنم دبیر برای این کار خوب باشد. کسی باید رئیس فدراسیون شود که ساختار جامعه ما را خوب بشناسد؛ روابط و ضوابط را هم درک کرده و هم بلد باشد. البته خیلی هم ضوابطی نیست و روابط پررنگ‌تر است و دبیر آنها را می‌شناسد. دبیر باید جاهایی، در یک فضاهایی بیشتر دقت کند که از جنس اجتماعی است، البته او خوب هم کار کرده و روش رابطه برقرار کردن با این نوع مدیریت را بلد است. من جنسِ این روابط نیستم. نمی‌خواهم روی آن اسم هوشمندی بگذارم، اما او برای این جریان ساخته شده و امروز هم مدیریت جامعه ما از همین جنس است. من این شکلی بلد نیستم.»

انتهای پیام/

منبع : دنیای اقتصاد

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا کسی پرسپولیس و استقلال را نمی‌خرد؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت:قیمت طلا و سکه در معاملات امروز بر خلاف افزایش اونس جهانی…

اخبار سلامت

سینما در سینما