تهدید شبانه / یا استعفا یا برکناری؟

اقتصاد 100- بعد از حواشی جنجالی به وجود آمده، رئیس فدراسیون فوتبال به دنبال تغییر در ساختار مدیریتی هیات فوتبال تهران است.

تهدید شبانه / یا استعفا یا برکناری؟

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، حبیب‌الله شیرازی یکی از روسای هیات فوتبال باسابقه در ایران است. شیرازی از سال ۱۳۸۷ در کسوت رئیس هیات فوتبال استان تهران منصوب شد؛ او در دوره‌های اخیر توانسته رأی اعضای مجمع را به‌دست بیاورد و در شرایطی که آخرین‌بار او در سال ۱۳۹۹، از مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان تهران رأی اعتماد گرفت و حدود ۲ سال دیگر از دوره ریاستش باقی مانده، اما رئیس فدراسیون فوتبال به دنبال برکناری فوری شیرازی بوده و گفته می‌شود این موضوع نهایی شده است.

شیرازی در سالیان گذشته همواره سوژه رسانه‌ها بوده است. از حضور فرزندش در ساختار مدیریتی هیات فوتبال استان تهران و محول کردن چند سمت مختلف به او تا به کارگیری سایر اعضای خانواده در سمت‌های مختلف در هیات فوتبال تهران و البته حواشی جنجالی مرتبط با فوتبال پایه استان تهران که بارها در رسانه‌ها خبرساز شده است. بسیاری از فعالان در حوزه فوتبال پایه در استان تهران، مقصر حواشی و مشکلات به وجود آمده را حبیب‌الله شیرازی می‌دانند و همین مسئله باعث شده تا این مدیر ۵۹ ساله به نقطه پایان کار خود در هیات فوتبال استان تهران برسد.

تصمیم نهایی تاج؛ یا استعفا یا برکناری!

اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال روز گذشته در حاشیه جلسه مجمع فوق‌العاده، دیداری با یکدیگر داشتند که در این جلسه، موضوع برکناری حبیب‌الله شیرازی از سوی مهدی تاج مطرح شد و درخواست رئیس فدراسیون فوتبال با حمایت حداکثری اعضای هیات‌رئیسه همراه شد تا تاج به پشتوانه حمایت قاطع همکارانش به دنبال برکناری رئیس هیات فوتبال استان تهران باشد.

مهدی تاج که طبق قوانین می‌تواند مستقلاً در این زمینه تصمیم‌گیری کند، گفته می‌شود از حبیب‌الله شیرازی خواسته تا خود با توجه به سبقه طولانی‌اش در هیات فوتبال استان تهران با انتشار یک نامه از سمتش کناره‌گیری کند و در غیراین‌صورت باتوجه به حواشی ایجاد شده و مشکلات رخ داده در هیات فوتبال استان تهران، تاج راهی جز برکناری شیرازی ندارد تا در واپسین ساعات سال ۱۴۰۱، رئیس هیات فوتبال استان تهران با چالشی بزرگ در مقابل خود مواجه شود و گفته می‌شود که قرار است او با انتشار یک نامه، استعفای خود را علنی کند.

گزینه‌های نام‌آشنا برای جانشینی

رئیس فدراسیون فوتبال با چند گزینه برای سرپرستی هیات فوتبال استان تهران تا زمان تشکیل مجمع فوق‌العاده و انتخاب رئیس جدید وارد مذاکره شده که جدی‌ترین گزینه مهدی تاج، حسین خبیری عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس، کارشناس اداره ورزش‌وجوانان استان تهران و البته رئیس هیات فوتبال حوزه شمال غرب تهران است. تاج با توجه به تسلط خبیری بر حواشی و اتفاقات هیات فوتبال استان تهران، به دنبال انتخاب او به عنوان سرپرست بوده و به نظر می‌رسد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، حکم حسین خبیری به‌زودی صادر خواهد شد.

ابراهیم شکوری که به تازگی در کسوت سرپرست کمیته آموزش کارش را در فدراسیون فوتبال آغاز کرده و همزمان قائم‌مقام باشگاه پیکان است، در کنار احمدرضا براتی عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، دیگر گزینه‌های مطرح شده برای تصدی سمت سرپرستی ریاست هیات فوتبال استان تهران هستند. باید دید آیا در واپسین ساعات سال ۱۴۰۱، آخرین رئیس هیات فوتبال برکنار شده، حبیب‌الله شیرازی خواهد بود یا این مسئله به سال جدید موکول می‌شود و شیرازی در قامت اولین رئیس هیات فوتبال برکنار شده در سال ۱۴۰۲، به کار خود در هیات فوتبال استان تهران پایان می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع : فوتبال ۳۶۰

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز