گران است ولی چنگی به دل نمی‌زند !

اقتصاد 100- هواداران پرسپولیس اصلا از عملکرد لئاندرو پریرا مهاجم برزیلی تیمشان رضایت ندارند و به نظر می‌رسد او هم همانند دیگر برزیلی‌های تاریخ‌شان عملکردش چنگی به دل نزند.

گران است ولی چنگی به دل نمی‌زند !

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، هنوز هم یورگن لوکادیا ستاره هلندی نیم فصل اول پرسپولیس بهترین گلزن این تیم است. رفتن لوکادیا خط حمله پرسپولیس را تضعیف کرد. با این حال هواداران پرسپولیس انتظار داشتند جانشین لوکادیا هم مهاجم خوبی از آب در بیاید و بتواند گره از کار پرسپولیس باز کند. پرسپولیس که مهاجمان برزیلی بسیار ضعیفی در طی سال‌های گذشته داشت، دوباره به سراغ خرید یک مهاجم برزیلی رفت و این بار لئاندرو پریرا مهاجم برزیلی و ۳۱ ساله فصل قبل گامبا اوزاکا را جذب کرد.

خریدی که با نظر مستقیم یحیی گل محمدی انجام شد و به نوعی پریرا نفر اول لیست سرمربی پرسپولیس در نیم فصل بود که به این تیم پیوست. پریرا اما در چند بازی که برای پرسپولیس به میدان رفت ، خوب نشان نداد تا صدای هواداران این تیم بابت این خرید بد بلند شود. این مهاجم برزیلی نه تنها در بازی‌هایی که برای پرسپولیس به میدان رفت کمکی به تیمش نکرد، در بازی حساس مقابل سپاهان با دو حرکت آماتور گونه و بچه گانه در عرض چند دقیقه دو بار کارت زرد گرفت و از بازی اخراج شد.

پرسپولیس هم که یک نیمه ۱۰ نفره مقابل صدرنشین لیگ بازی کرده بود، در آخرین دقیقه بازی مقاومتش شکست و در مهم ترین بازی فصل شکست خورد. بعد از این بازی هواداران پرسپولیس هم از گل محمدی به دلیل این خرید ضعیف انتقاد کردند و هم به خود این بازیکن حرف‌های تندی زدند. پرسپولیس در سال‌های گذشته هم چند مهاجم خارجی داشت که یکی از یکی بدتر بودند و هرکدامشان در مقطعی حرص پرسپولیسی‌ها را در آورده بودند. پائولو دی کارمو یکی از آن‌ها بود که در زمان سرمربیگری افشین قطبی به پرسپولیس آمد. دی کارمو موقعیت‌های فوق العاده‌ای را در گلزنی خراب می‌کرد.

بعدها کاشف به عمل آمد که این بازیکن در برزیل پرنده فروش هم بوده و بعدها به یک بازیکن فوتبال تبدیل شد. دی کارمو یک فصل در پرسپولیس بازی کرد و فقط یکبار موفق به گلزنی شد. دیگر مهاجم برزیلی قرمزها تادئو بود که در زمان حمید درخشان و در اواسط لیگ چهاردهم به پرسپولیس آمد. نکته عجیب تادئو در پرسپولیس مربوط به اضافه وزن شدید این بازیکن و چربی‌های اضافه او بود که کاملا قابل مشاهده بود. این بازیکن در اکثر بازی‌ها نیمکت نشین بود و تنها یک گل از روی نقطه پنالتی برای پرسپولیس به ثمر رساند و یکی از ضعیف ترین خارجی‌هایی بود که به فوتبال ایران آمد.

یکی دیگر از خریدهای بد و البته عجیب پرسپولیس جونیور براندائو مهاجم برزیلی لیگ نوزدهم این تیم بود. این بازیکن که در زمان کالدرون به پرسپولیس آمد، خیلی زود فیکس شد و حتی پیراهن محبوب شماره ۷ پرسپولیس را هم به او دادند. سبک بازی او آنقدر عجیب بود و آنقدر ضعیف کار می‌کرد که آدم شک می‌کرد او اصلا فوتبالیست است. نمایش‌های پرانتقاد و فوق العاده ضعیف براندائو روی مخ هواداران پرسپولیس رفته بود و حتی در چند بازی او توسط پرسپولیسی‌ها هو شد.براندائو به جرات ضعیف ترین شماره ۷ تاریخ پرسپولیس بود.

آنطور که مشخص است پریرا هم می‌خواهد راه مهاجمان برزیلی سابق پرسپولیس را برود و هواداران این تیم نباید خیلی دل به خوش به این بازیکن شوند. پرسپولیس کلا از مهاجمان برزیلی خیر ندید و در کنار دی کارمو ، تادئو و براندائو باید به زودی اسم پریرا هم در بین خارجی‌های ناکام پرسپولیس نوشته شود. گفتنی است این سوال هم باید از کادرفنی پرسپولیس و یحیی گل محمدی پرسیده شود که چگونه و با چه معیاری پریرا را جذب کردند و البته هزینه بسیار سنگینی برای این بازیکن انجام شده است. لازم به ذکر است پریرا جزو گران ترین بازیکنان لیگ برتر به حساب می‌آید ولی تا به حال کارایی برای تیمش نداشته است.

انتهای پیام/

منبع : خبر ورزشی

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به توجه به لایحه افزایش یک روز به تعطیلات هفتگی ، با کدام گزینه موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما