خسارات ناشی از اضافه بار در راه‌های کشور کجا می رود؟

معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: با نظارت در خصوص رعایت تناژ مجاز حمل در مبادی بارگیری و مسیرهای فاقد سامانه های کنترلی یا فاقد پاسگاه پلیس راه در ۹ماهه سالجاری ۵۰درصد افزایش داشته است.

خسارات ناشی از اضافه بار در راه‌های کشور کجا می رود؟

به گزارش اقتصاد100، حمید رضا شهرکی معاون حمل و نقل این سازمان با بیان اینکه دریافت خسارات وارده به رویه و ابنیه فنی راه ناشی از تخلفات اضافه بار در راه‌های کشور با تشدید کنترل و نظارت در خصوص رعایت تناژ مجاز حمل در مبادی بارگیری و مسیرهای فاقد سامانه‌های کنترلی و یا فاقد پاسگاه پلیس راه در ۹ ماهه سال جاری ۵۰ درصد افزایش داشته است، گفت: افزایش نظارت برتخلفات اضافه بار از طریق تأمین و بهره‌برداری بهینه از باسکول‌های سیار با هزینه کمتر و اثربخشی و بازدارندگی بالاتر و همچنین همکاری و هم افزایی جهت اجرای طرح ساماندهی حمل مواد معدنی و مصالح ساختمانی و الزام صاحبان معادن به نصب باسکول و صدور سند حمل براساس مسئولیت تعیین شده جهت وزارت صمت در قانون بودجه تحقق یافت.

وی افزود: در نتیجه اقدامات انجام شده در ۹ ماهه نخست سال جاری تعداد ۷۹ هزار و ۲۷۰ تخلف اضافه بار در سطح جاده‌های کشور شناسایی و برای پرداخت خسارت وارده به راه معرفی شده‌اند که اگر چه شاهد تشدید نظارت و برخورد هستیم اما براساس برآوردهای انجام شده، کافی نمی‌باشد

شهرکی خاطرنشان کرد: به منظور آموزش نیروهای راهداری و حمل و نقل در خصوص نحوه استفاده از باسکول‌های ثابت و سیار، راهنمای فنی- اجرایی تجهیزات توزین محورکش توسط دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تهیه و آموزش‌های لازم و کاربردی به ادارات ایمنی و ترافیک استانی انجام شده است تا در کنارکارکنان پلیس راه همکاری لازم را جهت کنترل و شناسایی تخلفات اضافه بار در مقاطع و محورهای هدف و مبادی بارهای با بیشترین میزان اضافه بارگیری داشته باشند.

معاون حمل و نقل این سازمان تاکید کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای براساس وظایف خود در حوزه نگهداری راههای کشور راهبرد اصلی خود را بر موضوع پیشگیری قرارداده و در این ارتباط به دنبال نظام بخشی بر رعایت دقیق مقررات حمل از کلیه مراکز و مبادی تولید و توزیع کالا و افزایش ضمانت‌های اجرایی انجام کار است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما