سونامی ترسناک ساختمان های کاغذی / مالیات دوای درد نیست

اقتصاد 100- تولید مسکن ،سطح کیفیت ساختمانها به شدت در حال تنزل است و سونامی ترسناک ساختمانهای کاغذی را باید جدی گرفت شود.

سونامی ترسناک ساختمان های کاغذی / مالیات دوای درد نیست
به گزارش گروه مسکن اقتصاد100، یادداشت یک کارشناس حوزه ساخت وساز در مورد کاهش سطح کیفیت ساختمانها را خواهید خواند:

مهرداد امیری *

وقوع حوادث مختلف نظیر متروپل،حوادث مختلف ناشی از گودبرداری های غیر اصولی و همچنین تخریب ساختمانها در زمان زلزله های مختلف به هیچ وجه نتوانسته زنگ خطر غفلت از حرفه ای سازی در حوزه مسکن را به صدا در بیاود و کماکان رویه غلط سالهای گذشته در ساخت مسکن به قوت خویش باقی است. به طوریکه سودمحوری در ساخت مسکن باعث شده که بدیهی ترین اصول حرفه ای در تولید مسکن رعایت نشود و البته این معضل فقط مربوط به ساختمانهای کم ارتفاع و یک طبقه نیست و در خصوص ساختمانهای بلندمرتبه و ارزشمند نیز این معضل وجود دارد . متاسفانه گرانی مصالح ساختمانی باعث شده است که سازندگان از مصالح غیراستاندارد و نامرغوب در تولید مسکن استفاده کنند.

به همین دلیل لازم است که شهرداریها برنامه منسجمی برای اعمال کنترل فنی دقیق تر برای این نوع ساختمانها تنظیم و سخت گیری های بیشتری درباره کنترل اصول فنی ساخت وساز در خصوص این ساختمانها اعمال کنند.

همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ابزارهای مالیاتی قادر به مهار سوداگری در بخش مسکن خواهند بود یا نه باید گفت تاکنون علی رغم وضع ابزارهای مختلف مالیاتی،هیچ نتیجه اثربخشی را شاهد نبوده ایم و بعید به نظر می رسد که سیاستهای مالیاتی قادر باشند که سوداگری را در بازار مسکن کنترل کنند چرا که اساسا همیشه راه هایی برای دور زدن این نوع قوانین وجود دارد ،همچنان که دولت سالها به دنبال اخذ مالیات از خانه های خالی بوده است اما با گذشت سالها در این زمینه توفیقی حاصل نشده است .

*کارشناس حوزه ساخت وساز

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما