مقایسه قیمت خرید خانه در مرداد با شهریور / واقعیت باورنکردنی

اقتصاد 100- بررسی آمار رسمی از تحولات بازار مسکن حاکی از آن است که از مرداد سال گذشته تا شهریور امسال متوسط قیمت مسکن در تهران ۳۹.۵ درصد افزایش یافته است.

مقایسه قیمت خرید خانه در مرداد با شهریور / واقعیت باورنکردنی

به گزارش گروه مسکن اقتصاد 100، مطابق آمار رسمی از تحولات بازار مسکن در مردادماه سال گذشته متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در مناطق ۲۲گانه شهر تهران ۳۰ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان بود که با رشد حدود ۳۹.۵ درصدی در شهریور ماه امسال به ۴۳ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

در مرداد سال ۱۴۰۰ بیشترین متوسط قیمت با ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مربوط به منطقه یک و کمترین متوسط قیمت با ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای منطقه ۱۸ بود.

این در حالی است که شهریور امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک به ۸۷ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان افزایش یافته است. کمترین متوسط قیمت با ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متعلق به منطقه ۱۹ بوده است.

متوسط قیمت مسکن در مرداد ماه سال ۹۹ بالغ بر ۲۳ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان بود که با رشد حدود ۳۴ درصدی در مرداد سال ۱۴۰۰ به ۳۰ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان افزایش یافته بود.

به عبارت دیگر در یکسال آخر عمر دولت دوازدهم افزایش قیمت مسکن حدود ۵.۵ درصد کمتر از افزایش قیمت در دولت رئیسی بوده است. این اتفاق در حالی روی داده که بازار مسکن در رکود به سر می برد و تعداد معاملات نیز سیر نزولی داشته است.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما