تخریب این ساختمان های تهران قطعی شد/‌ به فکر بازسازی نباشید!

رییس مرکز تحقیقات گفت: بر اساس برآوردهای صورت‌گرفته ۱۵ درصد ساختمان‌های ناایمن باید تخریب شوند و مالکان آنها نباید به‌دنبال مقاوم‌سازی باشند.

تخریب این ساختمان های تهران قطعی شد/‌ به فکر بازسازی نباشید!

به گزارش اقتصاد100، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی امروز (۱۵ اسفندماه) در نشست خبری، گفت: بیش از ۱۵۰ نقطه مکانی از نظر سلامت ساخت گاهی برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن پایش شده و این مناطق از جمله در بحث فرونشست و سایر مخاطرات زمین‌شناسی مورد پایش قرار گرفته و بر پایه این اطلاعات، زمین‌ها برای تحقق ساخت مسکن الحاق شده است.

رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: ساختمان‌های غیرایمن در تهران بر اساس بررسی‌های مرکز تحقیقات از دو منظر سازه‌ای و مطالعات حریم، ۱۴۰۰ ساختمان بلندمرتبه تهران مورد بررسی قرار دادیم که ۴۰ درصد از این ساختمان‌ها نیازمند تاب‌آوری هستند و ۲۵ درصد دیگر نیز لازم است مالکان آنها مشاوران مقاوم‌سازی را استخدام کنند. بر اساس برآوردهای صورت‌گرفته ۱۵ درصد از این ساختمان‌ها باید تخریب شوند و مالکان آنها نباید به‌دنبال مقاوم‌سازی باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: سهم ساختمان در مصرف انرژی کشور بین ۳۰ تا ۴۰ درصد بیان می‌شود که از مرحله تولید مصالح ساختمانی تا بهره برداری از ساختمان را شامل می‌شود. سامانه پایش مصرف انرژی در ساختمان‌ها با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه در دستور کار است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: مطابق گزارش سازمان نقشه برداری، در مناطق جنوبی و جنوب غربی شهر تهران تا سمت شهریار، سالیانه بین ۱۵ تا ۲۲ سانتی‌متر فرونشست زمین وجود دارد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما