دعوای قضایی بر سر قیمت بلیط هواپیما ادامه دارد

پس از آنکه انجمن شرکت‌های هواپیمایی از دیوان عدالت ادارای حکم آزادسازی نرخ بلیت پروازهای داخلی را گرفت، با پیگیری نهادهای متولی، قرار موقوفی اجرای حکم برای رای دیوان‌ در‌ آزادسازی نرخ بلیت پرواز داخلی صادر شد.

دعوای قضایی بر سر قیمت بلیط هواپیما ادامه دارد

به گزارش اقتصاد100، «قیمت بلیت هواپیما کمتر از یک پرس چلوکباب با مخلفات است»، این را عبدالرضا موسوی، ر ئیس انجمن شرکت‌‌های هواپیمایی که همزمان مدیرعامل هواپیمایی زاگرس است، در یک نشست خبری گفته بود.

هواپیمایی زاگرس در جمعه‌ای که گذشت جزو شرکت‌هایی بود که در بازرسی از فرودگاه مهرآباد به عنوان یکی از شرکت‌های هواپیمایی گران‌فروش معرفی شد‌، در این بازرسی نماینده سازمان تعزیرات حکومتی، مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی و پلیس امنیت اقتصادی حضور داشتند.

انجمن شرکت‌های هواپیمایی معتقد است نرخ بلیت پروازهای داخلی باید افزایش یابد، این انجمن در اعتراض به دامنه نرخی مصوب‌شده خرداد‌ماه امسال به‌ دیوان عدالت اداری شکایت و مصوبه قیمت‌گذاری بلیت پروازهای داخلی را با حکم دیوان، ابطال‌کرد‌.

این در حالی است که طبق قانون، ستاد تنظیم بازار و شورای عالی هواپیمایی تعیین‌کننده قیمت بلیت پروازهای داخلی هستند اما انجمن شرکت‌های هواپیمایی معتقد است قیمت بلیت پروازها را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند.

در حال حاضر از حدود 350 فروند هواپیمای موجود در ناوگان هوایی کشور، حدود یک‌سوم هواپیماها زمین‌گیر است و مدت انتظار تهیه بلیت هواپیما بسیار طولانی شده است، هواپیماها هم معمولا با بیش از 95 درصد ظرفیت پرواز می‌کنند.

با همین حکم دیوان، شرکت‌های هواپیمایی در یکی دو هفته اخیر، قیمت بلیت پروازهای داخلی را تا 100 درصد افزایش داده بودند.

 

‌مدیر‌کل بازرسی وزارت راه و شهرسازی پیش از این گفت که شرکت‌های هواپیمایی موظف به اعمال قیمت مصوب خرداد سال جاری هستند و در غیر این صورت با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

اما بالاخره با پیگیری‌‌های نهادهای متولی، چون رآی صادره، رآی هیات عمومی بود، قرار موقوفی اجرای حکم برای رای دیوان‌ در‌ آزادسازی نرخ بلیت پرواز داخلی صادر شد و شرکت‌های هواپیمایی باید نرخ بلیت پروازهای داخلی را با قیمت‌‌های مصوب خرداد امسال عرضه کنند و خروج از دامنه نرخی مصوب، مشمول جریمه است، این را مذنب، مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی به فارس گفت.

قرار موقوفی اجرای حکم، قراری است که صدور آن، منجر به متوقف شدن اجرای حکم قطعی دادگاه می‌شود، موارد و شرایط صدور قرار موقوفی اجرای حکم، شامل گذشت شاکی، نسخ قانون، فوت متهم، عفو متهم، اعتبار امر مختومه و مواردی از این قبیل است. از جمله آثار این قرار می‌توان به توقف اجرای حکم اشاره کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما