اختصاصی اقتصاد 100/رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس:

رایزن های اقتصادی ایران در خارج ماهانه 8 هزار یورو حقوق می گیرند اما کار نمی کنند

اقتصاد100-رئیس کمیته دیپلماسی کمیسیون اقتصادی گفت: وضعیت بازار و اقتصاد مردم اصلا قابل تحمل نیست و آنچه در مورد قیمت خودرو ،مسکن و ارز می بینیم وحشتناک است.

رایزن های اقتصادی ایران در خارج ماهانه 8 هزار یورو  حقوق می گیرند اما کار نمی کنند

فتح اله توسلی نماینده بهار و کبودرآهنگ با انتقاد از شرایط و فشار اقتصادی بر مردم افزود: مجلس بر اساس وظیفه نظارتی خود با تذکر، سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص می تواند از دولت بخواهد شرایط را مدیریت کنند، بر این مبنا جلسه ای با رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی در خصوص وضعیت ارز برگزار شد واحتمالا دراین هفته رئیس بانک مرکزی نیز به مجلس خواهند آمد تا در مورد بررسی وضعیت قیمت ارز صحبتی داشته باشیم.

وی تصریح کرد:کمیسیون اقتصادی، سه نامه مفصل به رئیس جمهور ارسال کرده و گلایه مندی نمایندگان و مردم را به آقای رئیسی منتقل نموده است.

رئیس کمیته دیپلماسی کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه گرانی ها تاثیرات روحی و روانی بر زندگی و معیشت مردم دارد گفت: اینکه می گویند گرانی ها تاثیری ندارد باید بگوییم اینطور نیست و قطعا شرایط تاثیر گذار است.   

نماینده بهار و کبودر آهنگ افزود: نمایندگان در بطن جامعه هستند و در مراجعات مردمی و یا حضور در بازار از میزان ناراحتی ها و توان معیشتی خانوارها اطلاع دارند.

وی در ادامه بر مدیریت شدن تنش های سیاسی منطقه تاکید کرد گفت: نا آرامی در سوریه و منطقه، مستقیم ویا غیر مستقیم بر اقتصاد ملی کشورتاثیر می گذارد،وقتی تردد کشتی های تجاری و هواپیما ها نتواند صورت بگیرد طبیعتا بر سرمایه گذاری و تبادلات تجاری کشور تاثیر می گذارد.

رئیس کمیته دیپلماسی کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از عملکرد سازمان توسعه تجارت، و رایزنان اقتصادی سفارتخانه های کشور گفت:بیش از 17میلیارد دلار در بحث صادرات غیر نفتی ناترازی داریم چه کسی پاسخگو است وباید آنرا جبران کند! 17 تا 18 رایزن اقتصادی در خارج کشور حضور دارند که ماهیانه 7 تا 8 هزار یورو حقوق می گیرند ولی هیچ مذاکره ای برای صادرات غیرنفتی ندارند.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد:امسال چند صد هزار تن سیب زمینی در انبارها پوسید و بیش از یک میلیون تن سیب درختی از بین رفت ،احتمالا این اتفاق  برای سایر محصولات  اتفاق خواهد افتاد ، چون آنقدر ناهماهنگی در بخش دیپلماسی اقتصادی وجود دارد که قابل گفتن نیست.

وی در ادامه گفت:اگر نتوانیم صادرات محصولات کشاورزی را انجام دهیم و ناترازی ادامه پیدا کند قطعا با چالش در بحث اقتصاد مواجه خواهیم بود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما