مورد عجیب در بازار سکه/ قیمت عقب رفت، حباب بزرگ شد

این قطعه سکه هفت میلیون تومان گران تر از ارزش واقعی خود به فروش می‎رسد .

مورد عجیب در بازار سکه/ قیمت عقب رفت، حباب بزرگ شد

 به گزارش اقتصاد 100، هر چند در روزهای اخیر در اثر کاهش قیمت دلار در بازارهای داخلی و تعطیلی پایان هفته بازارهای جهانی، قیمت سکه در بازار با کاهش روبرو شده و به کانال 44 میلیون تومان برای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح امام بازگشته است اما بررسی‌ها نشان از آن دارد که با وجود کاهش بهای سکه، حباب سکه دستخوش افزایش شده است.

 در این راستا سکه تمام بهار آزادی طرح امامی در حالی به نرخ 43 میلیون و سیصد هزار تومان فروخته می‌شود که بررسی‌ها نشان می‌دهد شش میلیون و 717 هزار تومان این مبلغ حباب است .

 بر اساس این گزارش حباب سکه در روزهای گذشته دستخوش افزایش شده و این حباب تنها در یک روز، یعنی یکشنبه نزدیک به 350 هزار تومان بزرگتر شده است.

 سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز به نرخ 41 میلیون تومان فروخته می‌شود. از این نرخ 4 میلیون و 400 هزار تومان را حباب تشکیل می‌دهد و این حباب ، در اولین روزهای اردیبهشت میلیون و 127 هزار تومان بزرگتر شد .

حباب نیم سکه اما در این میان استثنائی است. در حالی این قطعه از سکه به نرخ 25 میلیون و 400 هزار تومان عرضه می‌شود که هفت میلیون و 110 هزار تومان از این مبلغ حباب است.

قیمت ربع سکه نیز پانزده میلیون و پانصد هزار تومان است اما در حقیقت قیمت واقعی ربع سکه چیزی برابر با 9 میلیون و 150 هزار تومان است.

 بهای سکه یک گرمی نیز در بازار هفت میلیون تومان است اما دو میلیون و پانصد هزار تومان از این مبلغ حبابی است که در این بازار وجود دارد.

 به نظر می‎‌رسد بانک مرکزی قادر به تخلیه این باب نیست و همواره در عرضه و تقاضا شرایط را برای تخلیه نشدن این حباب در نظر می‌گیرد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما