اختصاصی اقتصاد 100/عضوکمیسیون اجتماعی مجلس

دولت در کنترل بازار ضعیف عمل کرد، مجلس نظارت نداشت/ با دولت مماشات کردیم

اقتصاد 100-عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از عملکرد مجلس یازدهم و دولت سیزدهم در بخش اقتصاد گفت:متاسفانه دولت در این مدت ضعیف عمل کرده ومجلس نیز نظارت قدرتمندی نداشته است.

دولت  در کنترل بازار ضعیف عمل کرد، مجلس نظارت نداشت/ با دولت مماشات کردیم

علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در مورد شرایط معیشتی وعملکرد دولت افزود:تورم فزاینده که نتیجه آن مشکلات معیشتی برای مردم است با کم شدن ساختارهای تورمی انجام می گیرد و یک شبه حل نمی شود، مساله دیگر کنترل بازار است ، وضعیت فعلی بازار هر کس به هر کس است و دولت گذشته و فعلی متاسفانه بازار را رها کردند ومجلس هم هیچکاری نمی کند.

وی تصریح کرد:وزارتخانه ای بنام صمت داریم که بخش اعظم عملکرد آن باید درحوزه تجارت باشد اما وزارتخانه کلا بازار را رها کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه تولید ،نقش مهمی در کنترل بازار دارد گفت: در مورد کنترل بازار وسر وسامان دادن به اقتصاد بازار، دولت ها باید محکم عمل کنند ومجلس نیز نظارت دقیق و قویتری داشته باشد.

نماینده سبزوار درخصوص عملکرد اقتصادی مجلس یازدهم افزود:جهت گیری اقتصادی کشور درست نیست و نتیجه این می شود که شوک درمانی و یا درمان های موقت هیچ وقت جواب نمی دهد و باید مجلس یازدهم این جهت گیریها را درست می کرد.

عنابستانی تاکید کرد:البته مجلس یازدهم در جهت دهی مسایل مالیاتی ، پولی بانکی و تراز بودجه ای جز موفقترین مجالس است و مالیات عایدی بر سرمایه را برای اولین بار وارد اقتصاد کشور کرد و توانست مالیات بر خانه و خودورهای لوکس را مصوب کند و قانون بانک مرکزی را بعد از 42 سال اصلاح نماید اما در حوزه نظارت بر جریان جاری اقتصاد و اجرای آنچه مجلس مصوب کرده موفق نبوده است.

وی تصریح کرد:مجلس درمواجهه با دولت آقایان روحانی و رئیسی در ساختار اقتصادی، به شدت مماشات کرد و اقداماتی که باید دربعد نظارتی صورت می گرفت، نداشت.

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: نمایندگان امیدوار بودند قانون مالیات بر خانه های خالی، بخش بزرگی از مشکل مسکن را حل کند اما دیدیم که قانون اصلا اجرایی نشد چون نظارت قدرتمندی وجود نداشت.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما