چه ظروفی را می توان در مایکروفر گذاشت ؟

اقتصاد100-امروزه مایکروفر به عنوان یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه شناخته می شود به همین علت چه ظروفی را می توان در مایکروفر گذاشت و چه ظروفی را نباید در مایکروویو گذاشت از سری سوالات پر تکراری هستند که ذهن مخاطب را به چالش می کشند.

چه ظروفی را می توان در مایکروفر گذاشت ؟

به گزارش گروه لوازم خانگی به نقل از الکا، استفاده درست و اصولی از هر وسیله ای باعث دوام بهتر دستگاه و همچنین افزایش طول عمر آن نیز می شود. در پاسخ به سوال چه ظروفی را می توان در مایکروفر گذاشت ؟ می توانیم به ظروف سیلیکونی، ظرف های آرکوپال، ظرف های مخصوص مایکروفر، فویل آلومینیومی نازک، ظرف های شیشه ای، ظروف پلاستیکی مخصوص و … اشاره کنیم.

ظروف سیلیکونی

ظروف سیلیکونی

یکی از بهترین ظروفی که می توان در مایکروفر قرار داد، ظروف سیلیکونی است. این ظروف کاملا ایمن بوده و حتی برای پخت کیک هم می توان از آن ها استفاده کرد.

ظروف آرکوپال

ظروف آرکوپال

ظروف آرکوپال برای گرم کردن غذا در مایکروفر بسیار مناسب است، می توانید از انواع کاسه، بشقاب، سینی و لیوان آرکوپال در مایکروفر بدون هیچ نگرانی استفاده کنید.

ظروف مخصوص مایکروفر

چه ظروفی را می توان در مایکروفر گذاشت از سوالاتی است که ذهن کاربران این دستگاه را به چالش می کشد. انواع ظروف پلاستیکی، شیشه ای، سرامیکی و … را می توان در مایکروفر قرار داد اما هنگام خرید این ظروف باید از قابل استفاده بودن در مایکروفر مطمئن شوید.

معمولا ظروف قابل استفاده در مایکروفر دارای علامتی هستند که نشان دهنده مایکروفری بودنشان است.

فویل های آلومینیومی نازک

فویل آلومینیومی نازک

از فویل های نازک آلومینیومی معمولا به عنوان روکش غذا استفاده می کنند. این فویل ها به پخت بهتر غذا و همچنین جلوگیری از سوختن آن کمک می کنند اما به طور کلی استفاده از فویل های آلومینیومی در مایکروفر به عنوان روکش موردی ندارد.

برای استفاده از ورق های آلومینیومی در مایکروفر، آنها را در دیواره ها قرار دهید زیرا باعث ایجاد جرقه در داخل دستگاه می شود. بهتر است فویل های آلومینیومی را در حداقل فاصله 3 سانتی متری از دیواره ها قرار دهید. همچنین ورق ها باید کاملا صاف و بدون چروک باشند زیرا باعث ایجاد جرقه و آسیب به دستگاه می شود.

ظروف پلاستیکی

ظروف پلاستیکی

استفاده از ظروف پلاستیکی در همه شرایط امکان پذیر نیست و ظرف پلاستیکی باید دارای برچسب ایمنی مایکروفر باشد زیرا ممکن است برخی از این ظروف بر اثر حرارت زیاد حالت خود را از دست داده و یا حتی ذوب شوند.

ظروف دایره ای

ظروف دایره ای

یکی از بهترین ظروفی که در پاسخ به سوال چه ظروفی را می توان در مایکروفر گذاشت، معرفی کنیم؛ ظروف دایره ای شکل است. ظروف دایره ای سطح تماس بیشتری برای غذا ایجاد می کند و منجر به داغ شدن یکنواخت آن می شود. همچنین استفاده از این ظروف سوختگی اطراف غذا جلوگیری کرده و مانع هدر رفتن غذا می شود.

چه ظروفی را نباید در مایکروویو گذاشت

تا اینجا با نحوه استفاده از ظروف قابل استفاده در مایکروفر آشنا شدید. ظروف فلزی، یونولیت، مقوا و ظروف لب طلایی و نقره ای از سری ظروفی هستند که استفاده از آن ها در مایکروفر مجاز نیست.

ظروف فلزی: این ظروف برای گرم کردن غذا در مایکروفر مناسب نیستند زیرا امکان سوختگی مواد غذایی را به وجود می آورند. همچنین صفحه شیشه ای مایکروفر ممکن است بر اثر گرم شدن ظروف فلزی و استیل ترک بخورد.

یونولیت: ظروف استایروفوم یا همان یونولیت قابل استفاده در مایکروفر نیستند و فقط برخی از آن ها که دارای نشان مایکروفری بودن هستند را می توان در این دستگاه قرار داد.

ظروف مقوایی: معمولا ظروف مقوایی دارای چسب، موم و سایر مواد شیمیایی هستند که برای استفاده در مایکروفر مناسب نیستند. همچنین برخی از جعبه های مقوایی که دارای دسته و یا بست های فلزی هستند خطر جرقه و آتش سوزی را به وجود می آورند.

ظروف لب طلایی و نقره ای: اگرچه استفاده از این ظروف در مایکروفر مشکلی به وجود نمی آورد اما ممکن است لبه رنگی آن ها بر اثر گرما تغییر رنگ دهد و یا حتی رنگ آن با غذا ترکیب شود. بنابراین هنگام استفاده از ظروف رنگی در مایکروفر از دمای پایین استفاده کنید.

ایا ظرف شیشه ای در مایکروفر میشکند

ایا ظروف شیشه ای در مایکروفر میشکند ؟ لازم به ذکر است ظروف شیشه ای که مقاومت کمی نسبت به حرارت دارند به راحتی می شکنند.

برای به کار بردن ظروف شیشه ای بهتر است در مایکروفر را باز بگذارید. همچنین استفاده از ظروف شیشه ای در مواردی که غذا به حرارت کمی نیاز دارد مجاز است.

علامت ظروف قابل استفاده در مایکروفر

علامت ظروف در مایکروفر

انواع ظروف شیشه ای، پلاستیکی، استیل که قابل استفاده در مایکروفر هستند را می توان درون دستگاه قرار داد. این موضوع را می توان از علامتی که بر روی ظروف قرار گرفته تشخیص داد.

علامت ظروف قابل استفاده در مایکروفر به صورت خطوط خمیده ای به عنوان نشانه ای از امواج مایکروفر می باشد که با مشاهده این علامت می توان به راحتی از این ظروف در مایکروفر استفاده کرد.

ظروف قابل استفاده در مایکروویو ال جی

از به کار بردن ظروف فلزی در مایکروویو ال جی جدا خودداری کنید زیرا امکان ترک خوردن شیشه دستگاه را به وجود می آورد. ظروف قابل استفاده در مایکروویو ال جی شامل ظروف چینی، سرامیکی و شیشه ای می باشد که در خصوص آن ها باید به نکاتی توجه داشته باشید:

از استفاده از ظروفی که دارای لب طلایی، تزئینات فلزی، لعابی و … هستند خودداری کنید.

استفاده از ظروف پلاستیکی که دارای علامت مایکروویو هستند، مجاز است اما در غیر این صورت امکان تغییر حالت دادن ظروف را به وجود می آورد.

ظروف لعابی و سربی می توانند این مواد را وارد غذا کنند.

ظروف پلاستیکی که جهت نگهداری غذای سرد ساخته شده اند را در مایکروویو قرار ندهید.

استفاده از ظروف کاغذی و مقوایی در مایکروویو ممنوع است.

به طور کلی طروفی را در مایکروویو قرار دهید که دارای این علامت هستند.

 ظروف یکبار مصرف قابل استفاده در مایکروویو

اخیرا استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی رواج پیدا کرده است. استفاده از این ظروف باعث کاهش حجم زباله شده و همچنین به دلیل زیست تخریب پذیر بودن آلودگی ها را به آب و خاک وارد نمی کنند.

ظروف گیاهی با محیط زیست سازگار بوده و از مواد سمی و شیمیایی در ساخت آن استفاده نشده است. این محصولات پس از گذشت زمان به صورت خود به خودی در طبیعت تجربه شده و موادی که از آن ها باقی می ماند، سمی نیست.

با وجود تمام مزایایی که در خصوص ظروف گیاهی بیان کردیم، جالب است بدانید که استفاده از این ظروف در مایکروویو مجاز است زیرا آن ها از مواد آلی و تجدید پذیر مانند نشاسته ذرت ساخته شده اند و بر خلاف ظروف آلومینیومی و کاغذی هنگام گرم شدن از خود مواد مضر نشت نمی دهند.

به طور کلی ظروف یکبار مصرف قابل استفاده در مایکروویو باید دارای ویژگی های زیر باشند:

باید از منابع تجدید پذیر ساخته شده باشند.

هنگام گرم شدن غذا در مایکروویو تغییر شکل ندهند.

در ساخت آن ها رنگ های شیمیایی به کار نرفته باشد.

انتهای پیام / 

 

منبع : الکا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین…

اخبار سلامت

سینما در سینما