بازیافت لوازم خانگی؛ یک صنعت و هزار سودآوری

اقتصاد100- در بازیافت لوازم خانگی، بخش های مختلفی با فرآیندهای گوناگون دیده می شود تا بتوان یک کالای جدید را از این مواد بازیافتی تولید کرد یا برخی قطعات آن را مورد استفاده قرار داد.

بازیافت لوازم خانگی؛ یک صنعت و هزار سودآوری

به گزارش گروه لوازم خانگی، در بازیافت فلزات این لوازم خانگی، فرآیند استخراج مواد باارزش از ضایعات یا فلزات مستعمل صورت می گیرد.

عملا فلزات و آلیاژها با توجه به اندازه و چگالی، به ترتیب خاصی خرد می شوند.  این مواد خرد شده از یک سری غلتک که فلز را از پلاستیک و سایر مواد غیر فلزی جدا می کنند، عبور می دهند. سپس  فلز جدا شده به کارخانه های بازیابی می رود تا در آنجا ذوب شود و شکل بگیرد و طبق نیاز مشتری پردازش شود.

به دنبال بازیافت پلاستیک های موجود در لوازم خانگی هم این زباله ها به محصولات مفید تبدیل می شوند. انواع مختلفی از پلاستیک قابل بازیافت در این محصولات وجود دارد که از آنها می توان به پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی استایرن و نایلون اشاره کرد.

متداول ترین نوع پلاستیک مورد استفاده برای بازیافت، PET یا پلی اتیلن ترفتالات است که پس از بازیافت، کاربردهای زیادی دارد. می توان از آن برای ساخت ظروف جدید، بسته بندی مواد غذایی، مبلمان، فرش، پوشاک و بسیاری از محصولات دیگر استفاده کرد.

فرآیند بازیافت پلاستیک شامل دسته بندی، تمیز کردن، خرد کردن و ذوب پلاستیک به منظور ایجاد محصولات جدید است.

در بازیافت لوازم خانگی، بازیافت قطعات را هم داریم که این بازیافت به معنای استفاده مجدد از اجزای محصولات الکترونیکی قدیمی یا شکسته و استفاده از آن در محصولات جدید است.

این فرآیند شامل بازیابی قطعات از دستگاه های دور ریخته شده یا شکسته و سپس نوسازی، تعمیر یا استفاده مجدد از آنها در محصولات جدید است. این موضوع به کاهش ضایعات و حفظ منابع کمک می کند.

همچنین می تواند با کاهش نیاز به خرید قطعات جدید، به صرفه جویی در هزینه تولیدکنندگان لوازم خانگی و همچنین حفاظت از محیط زیست کمک کرد.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا کسی پرسپولیس و استقلال را نمی‌خرد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما