نحوه تمیز کردن لوستر برنجی

اقتصاد100- این روزها همه اهالی خانه های ایرانی مشغول خانه تکانی و آماده سازی منزل برای نوروز و فرارسیدن بهار هستند. همیشه در خانه یا محل کار، تمیز کردن لوازمی که در ارتفاع هستند کار دشواری به نظر می رسد. لوازمی مانند پنکه سقفی، لوستر و… که خیلی زود به زود گرد و خاک را به خود جذب می کنند و کثیف می شوند که این موضوع بسیار آزار دهنده است و می تواند تاثیر منفی در سبک چیدمان محیط داشته باشد.

نحوه تمیز کردن لوستر برنجی

 به گزارش گروه لوازم خانگی به نقل از الکا، همه دوست دارند که محیط خانه یا محل کارشان و تمام لوازمی که آن جا هستند تمیز باشد و برق بزنند که لوستر نیز از این قاعده جدا نیست و قطعا هیچ کس دوست ندارد لوستر داخل اتاقش پر از گرد و خاک باشد و اثر منفی را در محیط به جای بگذارد. اما اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که فکر می کنید تمیز کردن لوستر کار دشواری است و یا تا به حال این کار را انجام نداده اید و اطلاعات کافی درباره این مسئله ندارید کافی است تا روش هایی که در جواب به سوال لوستر را با چی تمیز کنیم هستند پی ببرید پس ابتدا با نحوه تمیز کردن لوستر برنجی شروع خواهیم کرد تا به طور کامل با روش های آسان و راحت برای حل این مشکل آشنا شوید.

نکات مهم برای قبل از تمیز کردن لوستر ها

رعایت نکات ایمنی در هر کاری بسیار واجب و ضروری است و درباره تمیز کردن لوستر ها نیز رعایت نکاتی که در ادامه میگوییم بسیار حیاتی است پس به خوبی تک تک آن ها را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید:

برای جلوگیری از برق گرفتگی و خطرات احتمالی ابتدا برق را قطع کنید و یا کلید چراغ ها را خاموش کنید.

صبر کنید تا تمام لامپ ها خنک شوند.

لامپ ها را از لوستر جدا کنید.

یک زیر انداز یا پارچه بزرگ روی فرش پهن کنید تا گرد و خاک روی آن نریزد.

برای پاک کردن لوستر از پارچه، گردگیر یا برس های نرم استفاده کنید.

اگر قابلیت جدا کردن وجود دارد، لوستر را از سقف جدا کنید تا راحت تر تمیز شود.

اگر روی سقف آن را تمیر می کنید از یک نردبان بلند با ارتفاع کافی استفاده کنید.

چگونه لوستر برنجی را در خانه تمیز کنیم؟

چگونه لوستر برنجی را تمیز کنیم

در گذشته از برنج برای ساخت فانوس و لامپ استفاده می کردند و دلیل آن دوام زیاد این ماده بود حال در این دوره اگر شما جزو طرفداران لوستر های برنجی هستید اما نمی دانید که چگونه لوستر های برنجی خانه تان را تمیز کنید. در این مطلب با ۵ مرحله ساده به شما خواهیم گفت که چگونه لوستر های برنجی را برق بیندازید. پس با ما همراه باشید.

تمیز کردن لوستر 2

ابتدا با یک پارچه تمیز و خشک لوستر را گردگیری کنید تا به خوبی تمام گرد و غباری روی آن پاک شود. اگر مدت طولانی است که این کار را انجام ندادید بهتر است از چند دستمال خشک کمک بگیرید تا به راحتی تمام لوستر را بتوانید پاک کنید و هیچ آلودگی روی آن باقی نگذارید.

یک سطل آب گرم و مایع ظرفشویی درست کنید و با یک حوله تمام قسمت های لوستر را به کمک این محلول به دست تمده تمیز کنید و بعد از اتمام تمیز کاری آن را به خوبی خشک کنید و مطمئن شوید کا کاملا خشک شده است و هیچ خیسی روی آن باقی نمانده است.

تمیز کردن لوستر 3

اگر روی لوستر لکه ای باقی مانده و می خواهید آن را از بین ببرید ابتدا باید این موضوع را تشخیص دهید که لوستر برنجی شما روکش جامد یا روکش فولادی دارد و برای تشخیص این موضوع به کمک یک آهنربا می توانید آن را امتحان کنید اگر آهنربا به سطح لوستر چسبید یعنی روکش آن فولادی است نه برنجب جامد.

اگر لکه روی لوستر برنجی با روکش فولادی بود به کمک سیم ظرفشویی آن را پاک کنید و زنگ زدگی آن را با آبکاری یا رنگ از بین ببرید.

لوستر های برنجی با روکش برنج جامد را نمی توان از روش سیم ظرفشویی لکه گیری کرد بلکه می توانید از اسپری یا پاک کننده های مخصوص استفاده کنید.

آبکاری لوستر در خانه ( آبکاری لوستر چیست؟)

ابکاری لوستر

گفتیم که اگر لوستر برنجی شما از جنس روکش فولادی باشد می توانید به کمک سیم ظرفشویی لکه گیری کنید و در نهایت به کمک آبکاری قسمت زنگ زدگی را از بین ببرید اما اکثرا شاید معنی آبکاری را ندانید به طور کلی آبکاری لوستر یعنی عمل پوشش دهی به یک جسم به وسیله‌ی یک سری مواد که به عنوان یک لایه‌ی پوششی دوم بر روی بدنه‌ی آن جسم می‌نشیند که منظور از این توضیح همان آبکاری است که به راحتی می توانید آن را برای لوستر انجام دهید.

روش های خانگی تمیز کردن لوستر برنجی

روش خانگی تمیز کردن لوستر

برای تمیز کردن لوستر برنجی به روش های خانگی می توانید از این ۲ روش استفاده کنید. در روش اول ابتدا مقداری سس کچاپ را روی قسمت های مختلف لوستر بریزید سپس با دست روی تمام قسمت ها به خوبی پخش کنید و بعد از گذشت چند دقیقه با یک دستمال مرطوب سس ها را از روی آن پاک کنید‌.

روش دوم استفاده از سرکه است که تمام لکه ها را به عنوان یک ماده خانگی از بین می برد پس برای پاک و براق کردن لوستر برنجی می توانید از ترکیب سرکه و نمک استفاده کرده و روی تمام قسمت های لوستر بزنید سپس با یک دستمال تمیز بعد از گذشت ۱۰ دقیقه آن را پاک کنید.

علت سیاه شدن لوستر برنجی

علت سیاه شدن لوستر برنجی و سایر لوستر ها هیچ ربطی به کیفیت آن ها ندارد بلکه این موضوع یک امر طبیعی است که در ادامه به علت های این موضوع خواهیم پرداخت. لوستر ها همراه خود یک سینی هایی دارند که همراه آن به سقف متصل می شوند و در اکثر لوستر ها جنس این قطعه از استیل است و با یک لایه ی استیل آبکاری شده و مغزی آهن موجود در سینی سبب پوسیدن داخلی آن شده و تغییر رنگ رخ می دهد حال در بزخی دیگر از لوستر ها علاوه بر این سینی از سیم های فلزی نیز استفاده می شود که این سیم ها در نمونه های آهنی در شرایط آب و هوایی مزرطوب زنگ زده و به مرور سیاه خواهند شد.

برخی دیگر از انواع لوستر ها دارای حلقه های فلزی هستند که باز هم این حلقه ها سبب تغییر رنگ هستند اگر جنسشان آهنی باشد. سایر قطعات نیز در همین شرایط ممکن است تیره شوند و تاثیر منفی روی ظاهر لوستر شما بگذارند .

تمیز کردن لوستر طلایی

یکی دیگر از مدل های پر طرفدار لوستر ها، لوستر های طلایی هستند که در اکثر خانه های بزرگ‌ و کوچک مشاهده می کنیم اما سوال اینجا است که تمیز کردن لوستر طلایی چگونه انجام می شود و باید به چه نکاتی عمل کرد و چه باید و نباید هایی را رعایت کرد؟!

قبل از شروع تمیز کردن لوستر ابتدا تمام موارد ایمنی مانند قطع برق، خاموشی کلید، سرد شدن لامپ و جدا سازی لامپ همچنین در صورت امکان پایین آورن لوستر را انجام دهید. حال وقت درست کردن محلول جادویی مخصوص برای تمیز کردن لوستر های طلایی رنگ است. یک سوم الکل و دو سوم آب را ترکیب و روی لوستر اسپری کنید و به کمک پارچه ی نرم و تمیز آن را پاک کنید. خواهید دید که نتیجه ی آن یک لوستر براق و زیبا خواهد بود در انتها صبر کنید تا کامل خشک شود و سپس آن را نصب و روشن کنید. همچنین می توانید از اسپری تمیز کننده لوستر بدون نیاز به دستمال کاملا آن را برق بیندازید.

روش های خانگی براق کردن لوستر ها

یک لیمو را برش بزنید و روی آن نمک بپاشید حال کل لوستر را به آرامی و بدون فشار با این لیمو به صورت دورانی پاک کنید.

آب یک لیمو را با نمک و کمی جوش شیرین ترکیب کنی تا ماده ای خمیری به دست بیاید سپس به کمک یک مسواک به آرامی کل لوستر را پاک کنید در نهایت با یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید.

سرکه و نمک را ترکیب کنید و به خوبی کل لوستر را با ترکیب به دست آمده برق بیندازید.

از چند قطره روغن زیتون پس از اتمام تمیز کاری روی لوستر ها بزنید تا برق بیافتد.

قطعات لوستر را در صورت امکان جدا کنید و با مقداری پودر سولفوریک اسید آن را طبق دستور عمل روی بسته پاک کنید.

انتهای پیام / 

 

منبع : الکا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز