انرژی بخار در تجهیزات و لوازم خانگی؛ ضامن تمیزی و سلامتی

اقتصاد100- یکی از فناوریهای به روزی که امروزه در صنعت تولید لوازم خانگی و طراحی این تجهیزات از آن استفاده می شود، استفاده از قدرت و انرژی بخار آب است.

انرژی بخار در تجهیزات و لوازم خانگی؛ ضامن تمیزی و سلامتی

به گزارش گروه لوازم خانگی، استفاده از انرژی بخار برای تمیز کردن سطوح در دستگاه هایی مثل بخار شور و یا حتی پخت و پز مواد غذایی رونق زیادی پیدا کرده است. امروزه بسیار از افراد که می‌خواهند سبک زندگی سالمی داشته باشند و از آن تبعیت کنند، ترجیح میدهند که مواد غذایی خود را بخار پز کنند.

اگرچه زمان زیادی از ارائه دستگاه های بخارپز به بازار لوازم خانگی می‌گذرد، اما امروزه یکی از دستگاههای پخت وپزی که در آنها از انرژی بخار برای پخت و پز مواد غذایی استفاده میشود اجاق گازهای پیرولیتیک هستند. این اجاق های الکتریکی به نوعی طراحی شده‌اند که در آنها از انرژی بخار آب برای پخت مواد غذایی استفاده می‌شود. البته نکته ای که وجود دارد این است که در این دستگاه‌ها از انرژی برق برای ایجاد بخار آب استفاده می شود.

اکثر تجهیزاتی که امروزه از انرژی بخار آب برای انجام کارهای مختلف مثل پخت و پز مواد غذایی استفاده می‌شود هوشمند هستند و امکان کنترل قابلیتهای آنها از طریق دستیارهای صوتی و اپلیکیشنهایی که مخصوص آنها طراحی شده است، وجود دارد. یکی از مزایای اصلی اجاقهای بخار این است که برای اهداف مختلف پخت وپز مناسب هستند.

در حالی که اجاقهای معمولی از هوای گرم برای پختن مواد غذایی استفاده می‌کنند. در اجاقهای بخارپز به جای آن از بخار داغ استفاده می‌شود. مخازن آب در این وسایل آب را به داخل فر می‌فرستند و بخار را آزاد می‌کنند که با استفاده از اصل فیزیکی همرفت غذا را می پزد.

استفاده از بخار آب برای طبخ غذا می‌تواند به حفظ بافتهای طبیعی و مواد مغذی در مواد غذایی کمک کند. به عبارت دیگر نه تنها کالری غذا کمتر می‌شود، بلکه غذا سالم ترخواهد بود.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما