پایان دردسرساز کارتن های لوازم خانگی

دوستی «فیلیپس» و« بلک اند دکر» با طبیعت

اقتصاد 100- یکی از موارد مهم برای مشتریان لوازم خانگی حافظ محیط زیست، نوع بسته بندی محصول است؛ کارتن هایی که گاه جنس های بسیار خوب و مناسبی دارند و البته گاهی هم برای کره زمین دردسرساز می شوند. اما کدام برندها در این زمینه موفق تر عمل کرده اند؟

دوستی «فیلیپس» و« بلک اند دکر» با طبیعت

به گزارش گروه لوازم خانگی،تازه ترین گزارش ها نشان می دهد که درحال حاضر تنها نیمی از بسته‌بندی‌ها و کارتن های لوازم خانگی (55 درصد) بازیافت شده یا مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرند و بقیه برای محیط زیست دردسرآفرین شده اند.

هرچند برخی برندها نسبت به این موضوع واکنش مناسبی تداشته و اصولا آن را موضوعی کم اهمیت می دانند ولی درمقابل، برخی از تولیدکنندگان دراین زمینه به‌طور قابل توجهی بهتر از بقیه کار می‌کنند. به عنوان مثال برندهایی همچون بلک اند دکر، آنکو و فیلیپس در زمینه استفاده از مواد پایدار و قابل بازیافت در بسته بندی های خود بسیار خوب عمل کرده اند ولی در مقابل،عملکرد برندهای مطرحی همچون تفال، سان بیم، کامبروک و برویل در این زمینه چنگی به دل نمی زند.

در این گزارش عنوان شد که کارتن های بسته بندی جاروبرقی بلک اند دکر دارای بسته بندی صد درصد بازیافتی هستند و این رقم برای جاروبرقی های برند بکو به 96درصد می رسد. این گزارش نشان می دهد که تولیدکنندگان باید برای حذف بسته‌بندی‌های غیرقابل بازیافت بیشتر تلاش کنند.

طبق این گزارش ،امروزه بسته بندی بیشتر لوازم خانگی از جنس مواد ناسازگار با محیط زیست ساخته شده و تنها نیمی از بسته بندی کتری ها، سرخ کن ها و جاروبرقی ها قابل بازیافت است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که برای بسته بندی بیشتر لوازم خانگی های محبوب از موادی استفاده شده که قابل بازیافت نیست و همین موضوع، یک دردسر بززرگ برای کره زمین ایجاد می کند.

 با مقایسه بسته بندی کتری، سرخ کن و جاروبرقی هادر برندهای مختلف خانگی، مشخص شد در حالی که برخی از تولیدکنندگان از مقوا و الیاف قابل بازیافت برای بسته بندی محصولات خود استفاده می کنند، برخی دیگر مواد ناپایدار مانند پلی استایرن را به کار می برند.

به همین دلیل هم در استرالیا یک هدف بلندپروازانه تعیین شده است تا تمام بسته بندی ها را تا سال 2025 قابل بازیافت و قابل استفاده مجدد کند یا امکان تبدیل آنها به کمپوست فراهم شود. اگر این هدف محقق شود این کشور گام بزرگی در حفاظت از محیط زیست برخواهد داشت.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما