رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد :

فروش اقساطی کمرنگ شده است

اقتصاد100-با وجود التهابات بازار و نابسامانی نرخ دلار، خریداران لوازم خانگی بر سر دوراهی خرید مانده اند. برخی منتظر کاهش قیمتها هستند وبرخی دیگر با توجه به شایعاتی مبنی بر کمبود کالای لوازم خانگی و ادامه دار شدن این وضعیت در بازار، ترجیح می دهند به خرید خود شتاب دهند و آن را به سال دیگر نیندازند ولی مشکل در این میان، توان پایین قدرت خرید مردم است. در این میان بیشتر مردم به دنبال خرید اقساطی هستند که ظاهرا حالا دیگر فروشندگان رغبتی به آن ندارند.

فروش اقساطی کمرنگ شده است

به گزارش گروه لوازم خانگی، رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد با اشاره به وفور کالای لوازم خانگی در بازار گفت: بنکدارها به اندازه کافی کالا دارند و حتی می توان گفت اگر تا یک ماه دیگر هم  کالا به بازار وارد نشود، کالا موجود است و بنکدارها می توانند از موجودی انبارهای خود به بازار تزریق کنند.

 تنها چیزی که تغییر کرده، این است که اگر تا چندی پیش کالا را با چک در اختیار فروشندگان قرار می دادند امروز همه پول را به روز می گیرند به همین دلیل هم فروشنده ها نمی توانند فروش اقساطی خود را ادامه دهند.

سیدرسول ابن‌الرضا با این که مردم بیشتر به دنبال خرید اقساطی هستند چراکه توان پرداخت یکباره مبالغ بالا را ندارند یادآورشد: با توجه به التهاب بازار، فروشندگان نمی توانند به این نیاز مردم پاسخ دهند.با این که قبلا شاهد فروش اقساطی بسیاری از کالا ها بودیم ولی با توجه به نگرانی فروشندگان برای از دست رفتن سرمایه شان، دیگر تمایلی به فروش اقساطی و مدت دار و با چک ندارند.

وی افزود:خریداران توان خرید ندارند و فروشنده ها هم نگران از دست رفتن سرمایه شان هستند و می ترسند که سال دیگر مجبور شوند کالاها را با قیمتی بالاتر بخرند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد ادامه داد: ما نسبت به قدیم، یک پنجم مشتری داریم. مردم خریدار نیستند و اگر هم قصد خرید دارند همه دنبال خرید اقساطی هستند که با توجه به التهاب بازار این نوع فروش بسیار کم شده است.

به هرحال قدرت خرید مردم کم شده به عنوان مثال لباسشویی با قیمت زیر 10میلیون تومان در بازار نداریم که خرید نقدی آن برای بسیاری از مردم سخت است. امیدوارم بازار آرامش ببیند و التهاب کم شود تا هم مردم و هم فروشندگان با دغدغه کمتری بتوانند کار خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

 

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما