استاندار هرمزگان:

مقدمات تولید لوازم خانگی در هرمزگان فراهم می‌شود

اقتصاد 100- استاندار هرمزگان گفت: مقدمات تولید لوازم خانگی در هرمزگان فراهم می‌شود .

مقدمات تولید لوازم خانگی در هرمزگان فراهم می‌شود

به گزارش گروه لوازم خانگی به نقل از مهر ، مهدی دوستی در جلسه شورای معادن استان که با هدف بررسی ظرفیت‌های معدنی و تصمیم گیری در خصوص اعطا و یا سلب مجوز برخی از معادن استان برگزار شد. با اشاره به ظرفیت بسیار خوب هرمزگان در حوزه معدنی گفت: هرمزگان دارای معادن غنی است و کار مطالعه، شناسایی و احصا ظرفیت‌ها و پهنه‌های معدنی این استان در حال انجام است.

وی افزود: این مسئله با هدف شناسایی ذخایر معدنی استان و برنامه ریزی برای راه اندازی زنجیره ارزش افزوده صورت می‌گیرد.

استاندار هرمزگان گفت: باید تا حد امکان میزان خروج مواد معدنی استان به صورت خام کاهش یابد تا با ایجاد زنجیره‌های ارزش افزوده علاوه بر شکوفایی اقتصادی در استان، زمینه اشتغال بیشتر نیز فراهم شود.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم در آینده نزدیک شاهد تولید لوازم خانگی در استان هرمزگان باشیم، این مسئله نیازمند فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم و تأمین مواد اولیه مورد نیاز از جمله ورق فولاد با ضخامت کم است که بایستی شرکت‌های فولادی استان تولید کنند.

دوستی گفت: برای این منظور با افراد متخصص در زمینه تولید لوازم خانگی گفتگو و مشورت خواهد شد تا بتوان به زودی مقدمات تولید را در استان فراهم آورد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه باید معادن استان از حالت راکد خارج شده و فعال شوند گفت: اگر ظرفیت‌های معدنی استان به صورت راکد بماند نسبت به سلب مجوز این معادن اقدام خواهد شد تا با برگزاری مناقصه این معادن در اختیار افراد واجد شرایط قرار گیرد.

وی افزود: این کار سبب می‌شود میزان اشتغال در مناطق مختلف استان که از ظرفیت معدنی خوبی برخوردار هستند افزایش یابد و اقتصاد محلی را نیز توسعه می‌دهد.

گفتنی است در این جلسه با تصمیم اعضا ۲ مجوز بهره برداری از معدن سلب صلاحیت و ۲ مجوز دیگر نیز تمدید شد. 

انتهای پیام / 

 

منبع : مهر

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین…

اخبار سلامت

سینما در سینما